Το ΝΑΤΟ σχεδιάζει την κατασκευή ενός αγωγού που θα συνδέει την Καταλονία, την Ισπανία και την Γαλλία, ώστε να μειωθεί η εξάρτηση της από το φυσικό αέριο της Ρωσίας, αυτό αναφέρει η ισπανική εφημερίδα La Vanguardia.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η προτεινόμενη δομή θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά περίπου 7 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως από την Αλγερία και τις ξένες αποστολές LNG.
Το υγροποιημένο φυσικό αέριο λέγεται ότι θα μπορούσε να αποθηκευτεί και να υποβληθεί σε επεξεργασία σε οκτώ εργοστάσια LNG που βρίσκονται στην Ισπανία και την Πορτογαλία.
Οι πηγές της La Vanguardia ισχυρίζονται ακόμη ότι η πρόταση βρίσκεται στο τραπέζι του ΝΑΤΟ και ότι η Γερμανία ενδιαφέρεται πολύ για το έργο.
Το σχέδιο του συγκεκριμένου αγωγού δεν είναι νέο, καθώς είναι ήδη γνωστό ως Midcat. Προτάθηκε για πρώτη φορά πριν από τρία χρόνια, αλλά απορρίφθηκε από τις ισπανικές και γαλλικές ρυθμιστικές αρχές ως δυνητικά ασύμφορο λόγω των σχεδίων της Ευρώπης να επιτύχει μηδενικές εκπομπές έως το 2050 μέσω της χρήσης πράσινης ενέργειας.
Τα δεινά για το φυσικό αέριο της Ευρώπης
Οι αναφορές για έναν υπό συζήτηση νέο αγωγό έρχονται στον απόηχο μιας δύσκολης χρονιάς για την ευρωπαϊκή ενεργειακή βιομηχανία, η οποία αντιμετώπισε εκτίναξη των τιμών του φυσικού αερίου το 2021. Η τιμή ξεπέρασε αρχικά το ανώτατο όριο των 1.000 λιρών ανά χίλια κυβικά μέτρα λόγω των λειψών αποθεμάτων στις δεξαμενές της ΕΕ έπειτα από τον δύσκολο προηγούμενο χειμώνα, για να φτάσει τις 2.000 λίρες στο τέλος του έτους.
Η έκρηξη στις τιμές γενικά απορρέουν από την αποτυχία της ΕΕ να γεμίσει τις δεξαμενές της το 2021, την αυξανόμενη κατανάλωση εν μέσω του κλεισίματος πολλών πυρηνικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής στην Ευρώπη και την αποτυχία αγοράς επιπλέον LNG από το εξωτερικό, καθώς οι ασιατικές χώρες αγόρασαν όλα τα διαθέσιμα αποθέματα. Ωστόσο, πολλοί Ευρωπαίοι πολιτικοί και οι Αμερικανοί σύμμαχοί τους κατηγόρησαν τη Ρωσία και την εξάρτηση της ΕΕ από τις προμήθειες φυσικού αερίου της Μόσχας.
Η Μόσχα και η ρωσική εταιρεία εξαγωγής φυσικού αερίου Gazprom απέρριψαν τις κατηγορίες, τονίζοντας ότι η χώρα έχει εκπληρώσει όλες τις συμβατικές της υποχρεώσεις για την προμήθεια φυσικού αερίου.
Ταυτόχρονα, η κοινή επιχείρηση ΕΕ-Ρωσίας που λέγεται «αγωγός φυσικού αερίου Nord Stream 2 και ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021», εξακολουθεί να μην λειτουργεί λόγω έλλειψης πιστοποίησης.
Όπως ανέφερε η υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας, Αναλένα Μπέρμποκ, η διαδικασία έκδοσης της πιστοποίησης τέθηκε σε «παύση». Το Βερολίνο ισχυρίζεται ότι ο αγωγός, ο οποίος θα μπορούσε να αντλεί έως και 55 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, ενδέχεται να παραβιάζει τους ευρωπαϊκούς νόμους για την ενέργεια, και συγκεκριμένα το Τρίτο Ενεργειακό Πακέτο.
Ωστόσο, υπήρξαν αρκετές αναφορές στα μέσα ενημέρωσης, καθώς και προτάσεις από Αμερικανούς πολιτικούς, ότι το μέλλον του Nord Stream 2 μπορεί να πέσει θύμα των δυτικών κυρώσεων κατά της Ρωσίας στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων εντάσεων γύρω από την Ουκρανία.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.