Στον Πειραιά θα καταπλεύσει τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου το μεγαλύτερο πλοίο που έχει υποδεχθεί ποτέ το λιμάνι.
Πρόκειται για το μήκους 420 μέτρων, νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «China Cosco Taurus», το οποίο στο παρθενικό του ταξίδι, θα προσορμίσει στο δυτικό μέτωπο του προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ ΑΕ), στο πλαίσιο των τακτικών δρομολογίων που θα πραγματοποιεί από εδώ και στο εξής με αφετηρία την Κίνα και προορισμό το Ρότερνταμ.
Το «China Cosco Taurus», με δυναμικότητα μεταφοράς 20.000 εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών (teu), όπως και το «αδελφό» «China Cosco Aries», είναι ένα από τα Giga Carriers, όπως αποκαλούνται τα κολοσσιαία αυτά πλοία άνω των 18.000 teu, που υπηρετούν τον νέο «θαλάσσιο» Δρόμο του Μεταξιού, ο οποίος ενώνει την Κίνα με την Ευρώπη.
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), το λιμάνι του Πειραιά γιγαντώνεται και σύντομα θα είναι το μόνο λιμάνι στη Μεσόγειο που θα έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης πέντε τέτοιων πλοίων ταυτοχρόνως.
Ήδη στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, που διαχειρίζεται ο ΣΕΠ, μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα τρία τέτοια Giga Carriers, ενώ με βάθη από 16,5 μ. έως 19,5 μ. είναι ένα από τα βαθύτερα λιμάνια παγκοσμίως.
Σύμφωνα με το ΕΒΕΠ, με το 2017 να υπολογίζεται πως έκλεισε με διακίνηση περισσότερων από 4,15 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών, έναντι 3,75 εκατ. το 2016, στις τρεις προβλήτες του λιμανιού, αύξηση της τάξης του 10,6%, ο Πειραιάς αναμένεται να καταταχθεί στη δεύτερη θέση της Μεσογείου, ανάμεσα στα ισπανικά λιμάνια Αλχεθίρας και Βαλένθια, εάν δεν υπάρξει κάποια έκπληξη από τα μεγέθη των δύο αυτών ανταγωνιστών.