Οι ΗΠΑ άσκησαν έντονες πιέσεις στα κράτη-μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας προκειμένου να τις πείσουν να μην στηρίξουν ψήφισμα που ενθαρρύνει τον θηλασμό.
Οι ΗΠΑ φαίνεται πως απείλησαν την κυβέρνηση του Ισημερινού πως εάν δεν αποσύρει την στήριξή της από το προς έγκριση ψήφισμα, η χώρα θα υποστεί εμπορικά αντίποινα ενώ μπορεί ακόμη και να αποσυρόταν η στρατιωτική βοήθεια που παρέχεται στη χώρα, στη μάχη της κατά του οργανωμένου εγκλήματος.
Σύμφωνα με προσχέδιο ψηφίσματος, τα κράτη-μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας καλούνταν με την ψήφο τους να ενθαρρύνουν τις γυναίκες να θηλάζουν.
Με βάση τα συμπεράσματα επιστημονικών ερευνών, τα οφέλη του θηλασμού είναι πολλαπλά και θωρακίζουν την υγεία τόσο της μητέρας όσο και του βρέφους.
Όπως γράφουν οι «New York Times», η κυβέρνηση Τραμπ και η αμερικανική αντιπροσωπεία αντέδρασε έντονα στο ψήφισμα την ώρα που όλα τα άλλα κράτη-μέλη είχαν εκφραστεί θετικά. Ασκήθηκαν μάλιστα αφόρητες πιέσεις προκειμένου να αφαιρεθεί η φράση:«προστατεύστε, προωθήστε και στηρίξτε τον θηλασμό»,η οποία υπήρχε και στο προσχέδιο.
Παράλληλα η Ουάσινγκτον άσκησε πιέσεις στα κράτη μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας να το καταψηφίσουν. Τελικά,το ψήφισμα πέρασε αλλά μόνο αφού άλλαξε το αρχικό το αρχικό κείμενο με τη Ρωσία να φέρνει ένα νέο προσχέδιο προκειμένου να αρθεί το αδιέξοδο.
Η βιομηχανία παιδικού γάλακτος στις ΗΠΑ και την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια μάχεται για την διατήρηση των κερδών της.Η συγκεκριμένη βιομηχανία αξίζει ετησίως 700 δισεκατομμύρια δολάρια.
Την ίδια ώρα καταγγέλλονται οι επιθετικές πρακτικές προώθησης των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά βρεφικού γάλακτος. Τονίζεται πως πολλές εταιρείες προσπαθούν να παρακάμψουν τους κανονισμούς ασκώντας παράλληλα πιέσεις σε μητέρες και επαγγελματίες στον χώρο της υγείας να επιλέξουν το γάλα σκόνης αντί του θηλασμού.
Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς που έχει εισάγει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας,απαγορεύεται στις εταιρείες να κατευθύνουν τις προωθητικές τους ενέργειες απευθείας προς τις μητέρες ενώ υπάρχει κανονισμός και για την διαφήμιση των προϊόντων.
Γι αυτό και πολλές εταιρείες φαίνεται πως έχουν βάλει στο «μάτι» τις πιο φτωχές χώρες του κόσμου όπου οι κανονισμοί δεν τηρούνται τόσο αυστηρά και η ενημέρωση για τα οφέλη του θηλασμού είναι περιορισμένη.