To σχέδιο που ανακοίνωσε η τράπεζα επενδύσεων Goldman Sachs, να πληρώνει ώστε οι νέες μητέρες να στέλνουν το μητρικό τους γάλα στο σπίτι για το μωρό τους, όταν αυτές βρίσκονται σε επαγγελματικά ταξίδια, διχάζει την κοινή γνώμη καθώς η κίνηση θα μπορούσε να πιέσει τις γυναίκες να συντομεύσουν την άδεια μητρότητας.
Η Goldman Sachs πιστεύει ότι η πρωτοβουλία αυτή θα επιτρέψει στις μητέρες να χαλαρώσουν στη διάρκεια των επαγγελματικών τους ταξιδιών. Ωστόσο κάποιες φιλανθρωπικές οργανώσεις υποστηρίζουν ότι το σχέδιο αυτό δεν πρέπει να «τιμωρεί» τις γυναίκες που επιλέγουν να μείνουν σπίτι κάνοντας χρήση της άδειας μητρότητας.
«Σε έναν πολιτισμό όπου ο χρόνος είναι χρήμα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ώστε η νομιμότητα μιας τέτοιας επιλογής να είναι σεβαστή, και να μην υπονομεύεται από όλο και πιο περίτεχνες προσφορές υποστήριξης που έχουν σχεδιαστεί για να φέρουν πίσω στη δουλειά τις γυναίκες που μόλις έχουν γεννήσει» δήλωσε η εκπρόσωπος της Βρετανικής Συμβουλευτικής υπηρεσίας Εγκυμοσύνης στο Ίδρυμα Thomson Reuters.
Εν μέσω αυξανόμενης τα τελευταία χρόνια παγκόσμιας κατακραυγής για την ανισότητα των φύλων στο χώρο εργασίας –η οποία υπολογίζεται από την Παγκόσμια Τράπεζα ότι στοιχίζει στον κόσμο $160 τρισεκατομμύρια– κορυφαίες επιχειρήσεις αναλαμβάνουν δράση. Τεχνολογικοί γίγαντες όπως η Apple και το Facebook έχουν αρχίσει να πληρώνουν τις γυναίκες εργαζόμενές τους για να καταψύχουν τα ωάριά τους –προκειμένου να καθυστερήσουν τη μητρότητα– ενώ επιχειρήσεις όπως η Deloitte και η Microsoft έχουν επαναφέρει προγράμματα εργασίας για γυναίκες που σταματούν την σταδιοδρομία τους για να αναθρέψουν τα παιδιά τους.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) συστήνει τα νεογνά να θηλάζουν αποκλειστικά τους πρώτους έξι μήνες και στη συνέχεια να έχουν μια διατροφή σε συνδυασμό μητρικού γάλακτος και άλλων τροφίμων μέχρι τα δύο τους χρόνια.
Στην πράξη όμως, πολλές μητέρες αναγκάζονται να εγκαταλείψουν νωρίτερα το θηλασμό καθώς μία απαιτητική δουλειά μπορεί να είναι ένα σημαντικό εμπόδιο στην ανατροφή των παιδιών.