Ρεκόρ πωλήσεων σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη Παρασκευή σημειώθηκαν στη χώρα μας την περιβόητη Black Friday.
Μεγάλο ρόλο έπαιξε ότι στο χορό των προσφορών μπήκαν περισσότερα καταστήματα όπως φούρνοι, φαρμακεία, κομμωτήρια, ζαχαροπλαστεία, καταστήματα παπουτσιών, ρούχων κ.λπ. Από την άλλη οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων τεχνολογίας έριξαν τις τιμές τους σε μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, διευρύνοντας παράλληλα το ωράριο λειτουργίας τους.
Το ότι μειώθηκαν οι ουρές των καταναλωτών, οφείλεται στο γεγονός ότι αυξήθηκαν οι ημέρες της Black Friday, ενώ πολλοί ήταν εκείνοι που προτίμησαν να κάνουν τις αγορές τους μέσω Διαδικτύου.
Αξίζει να σημειωθεί, δε, πως φέτος τέσσερις από τους βασικούς παίκτες της Black Friday (Public, Πλαίσιο, Κωτσόβολος, Media Markt) διέθεσαν ορισμένα προϊόντα τους στις ίδιες τιμές, οπότε οι καταναλωτές είχαν περισσότερες επιλογές.
Να πούμε εδώ πως τη «σκυτάλη» από την Black Friday παίρνει την προσεχή Δευτέρα η Cyber Monday, όπως ονομάζεται η γιορτή του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα με την έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Black-Friday.Global, η χώρα μας κατατάσσεται στην τέταρτη θέση, σε σύνολο 55 αγορών.
Οι Έλληνες φαίνεται να ξοδεύουν κατά μέσο όρο 206 ευρώ, αγοράζοντας κυρίως ρούχα, ηλεκτρονικά είδη και παπούτσια. Σε παρόμοια επίπεδα κινείται η Γερμανία, με μόλις κατά 5 ευρώ υψηλότερο μέσο όρο εξόδων.
Ενδεικτικά αναφέρεται, ακόμη, πως οι Έλληνες καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα από τους Αμερικανούς (515 δολάρια), αλλά περισσότερα από τους Ιταλούς και τους Τούρκους (216 δολάρια και 97 δολάρια αντίστοιχα). Σύμφωνα με τους αναλυτές του Black-Friday.Global, το 85% των Ελλήνων είναι ενήμερο για το θεσμό και σχεδόν 2 στους 5 δηλώνουν το “παρών” (αύξηση κατά 5% από πέρυσι).
Η πλειονότητα των αγοραστών αναζητά προσφορές τόσο στα καταστήματα όσο και στο Διαδίκτυο (64,5%), το 20,7% μόνο σε φυσικά καταστήματα και το 14,8% εμπιστεύεται αποκλειστικά τα e-shops για τις αγορές του.
Να σημειωθεί δε, πως πριν από ένα χρόνο το ποσοστό των καταναλωτών που αναζητούσαν τις εκπτώσεις μόνο στα εμπορικά κέντρα ήταν σχεδόν διπλάσιο.