Τα ΙΚΕΑ είναι χωρίς καμία υπερβολή η μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων με έπιπλα στον κόσμο. Η επιχείρηση μετράει πάνω από 313 καταστήματα τεράστια υπερκαταστήματα σε 38 χώρες, στην Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Ασία και την Αυστραλία. Επιπλέον ο κατάλογος του IKEA περιέχει περίπου 12.000 προϊόντα και είναι τυπωμένος σε πάνω από 160 εκατομμύρια αντίγραφα.
Το επιχειρηματικό μοντέλο του ΙΚΕΑ κατάφερε όχι απλά να κάνει την εταιρία ένα παγκόσμιο φαινόμενο αλλά να αναγκάσει άλλες εταιρίες του κλάδου να την αντιγράψουν για να καταφέρουν να την ανταγωνιστούν έσω σε μικρό βαθμό. Το σκεπτικό του ΙΚΕΑ ήταν απλό, να δημιουργήσει τεράστια καταστήματα με show-rooms και να προσφέρει τα έπιπλα χωρίς συναρμολόγηση και μεταφορά σε χαμηλότερες τιμές, ένα σούπερ μάρκετ επίπλων όπως το κατηγορούσαν με τεράστια όμως επιτυχία.
Όμως τα δεδομένα αλλάζουν με τους millenial αγοραστές να μην θέλουν να απομακρύνονται για να ψωνίσουν και να δείχνουν την ξεκάθαρη προτίμηση τους σε online και μικρά καταστήματα στο κέντρο της πόλης. Έτσι τα ΙΚΕΑ αναγκάζονται να ανοίξουν μικρότερα και περισσότερα καταστήματα μέσα στις πόλεις σε όλο τον κόσμο και να επενδύσουν στα online καταστήματα και στο digital marketing με το κόστος να φτάνει τα 3 δις ευρώ, δηλαδή μια “ζημία” της τάξης του 20% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Τα καλά νέα είναι ότι ή επένδυση στην onine αγορά έχει αποδώσει με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται μέσα σε ένα χρόνο. Όμως η αλλαγή του μοντέλου στα καταστήματα θέλει περισσότερο χρόνο και χρήμα.
Δείτε το αναλυτικό video από το Reuters:
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.