Πολλές και υψηλές είναι οι φορολογικές υποχρεώσεις που πρέπει να πληρωθούν μέχρι το τέλος του χρόνου, με τους φορολογούμενος να καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Ο μήνας που διανύουμε αναμένεται να αποδειχθεί «πρωταθλητής» φορολογικών βαρών, με δεύτερο πιο «βαρύ» φορολογικό μήνα τον Σεπτέμβριο, αφού οι φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν στην εφορία 5,6 δισ. και 5,5 δισ. ευρώ αντίστοιχα.
ΕΝΦΙΑ και τέλη κυκλοφορία έρχονται να επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του προϋπολογισμού.
Όμως δεν υπάρχει αμφιβολία πως ένα μεγάλο μέρος των τρεχουσών φορολογικών υποχρεώσεων για άλλο έναν μήνα θα καταλήξει στον κουβά των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Υπενθυμίζεται ότι έκρηξη 1,4 δισ. ευρώ σημείωσαν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές τον Σεπτέμβριο. Από τα 1,4 δισ. ευρώ τα 513 εκατ. ευρώ είναι οι φόροι που έμειναν απλήρωτοι στην Εφορία από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις που δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Όσο αυξάνονται τα φέσια των φορολογούμενων στην Εφορία τόσο η Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) πατάει το γκάζι των κατασχέσεων για να εισπράξει τους φόρους που έχουν βεβαιωθεί. Από τα 4.312.395 οφειλέτες, οι 1.797.492 είναι ανοιχτοί σε κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών και δεσμεύσεις περιουσιακών στοιχείων και οι 1.148.583 βρέθηκαν αντιμέτωποι με αναγκαστικά μέτρα.
Τι έχουμε να πληρώσουμε
ΕΝΦΙΑ: Μέχρι Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου θα πρέπει οι ιδιοκτήτες των ακινήτων να εξοφλήσουν την τέταρτη δόση για τον ΕΝΦΙΑ. Υπενθυμίζεται ότι, οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που δεν έχουν εξοφλήσει εφάπαξ τον ΕΝΦΙΑ για το 2018 τον καταβάλουν σε πέντε δόσεις (28 Σεπτεμβρίου, 31 Οκτωβρίου, 30 Νοεμβρίου, 31 Δεκεμβρίου και 31 Ιανουαρίου).
Τέλη κυκλοφορίας: Το υπουργείο Οικονομικών έχει αποφασίσει ότι δεν θα κάνει καμία αλλαγή φέτος στα τέλη κυκλοφορίας ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να «ανέβουν» τα ειδοποιητήρια στο Taxis. Η πληρωμή γίνεται ηλεκτρονικά.
Κατάθεση πινακίδων: Η κατάθεση των πινακίδων προκειμένου το όχημα να τεθεί σε καθεστώς ακινησίας, γίνεται στη Δ.Ο.Υ ενώ για να γίνει αποδεκτή η αίτηση θα πρέπει να έχουν εξοφληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του οχήματος για όλα τα προηγούμενα έτη. Και φέτος, δεκάδες χιλιάδες θα είναι οι σχετικές αιτήσεις ακινητοποίησης.
Ειδικά μετά τη θέσπιση των «τελών κυκλοφορίας με τον μήνα» χιλιάδες είναι οι οδηγοί που σπεύδουν να «ακινητοποιήσουν» τα οχήματά τους για να γλιτώσουν έξοδα από τέλη κυκλοφορίας και από ασφάλιση ή ακόμη και τεκμήρια.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.