Τη διαδικασία επανορθώσεων και αποζημιώσεων προς τους καταναλωτές στις περιπτώσεις απόκλισης στις ταχύτητες του Διαδικτύου καθορίζει νέος κανονισμός της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΤΤ) για το ανοιχτό Διαδίκτυο, ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ αμέσως μετά τη δημοσίευση του Εφημερίδα Κυβερνήσεως.
Ωστόσο θα δοθεί περιθώριο 8 μηνών στους παρόχους υπηρεσιών να ενσωματώσουν στους όρους παροχής / χρήσης των υπηρεσιών τις πληροφορίες που σχετίζονται με την εκτίμηση και τη δημοσίευση ταχυτήτων ή άλλων παραμέτρων ποιότητας. Ο κανονισμός επιχειρεί να αντιμετωπίσει το ζήτημα των αποκλίσεων στις ταχύτητες του Διαδικτύου, το οποίο αποτελεί το συνηθέστερο σημείο τριβής μεταξύ καταναλωτών και παροχών υπηρεσιών Ίντερνετ.
Παραδείγματα επανορθώσεων σταθερού ή κινητού τηλεφώνου
Ως παραδείγματα επανορθώσεων ή αποζημιώσεων σταθερού ή κινητού δικτύου, ΕΕΤΤ αναφέρει:
-Έκπτωση στον λογαριασμό
– Δυνατότητα διακοπής του συμβολαίου χωρίς χρέωση.
– Επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου.
– Δυνατότητα ( σε συνδρομητές σταθερών δικτύων) επιλογής πακέτου με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα λήψης ή / και αποστολής δεδομένων πληρέστερη στην ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί ρεαλιστικά ( εφόσον υπάρχει τέτοιο πακέτο) χωρίς να χρειάζεται να καταβληθεί τέλος για την πρόωρη διακοπή σύμβασης ορισμένου χρόνου. Η δυνατότητα αυτή θα πρέπει να δίνεται ακόμα και μεταξύ διαφορετικών τεχνολογιών σύνδεσης ( π.χ από VDSL σε ADSL ).
– Συνδυασμό των παραπάνω. Βάσει του κανονισμού, οι πάροχοι οφείλουν να εξετάζουν κάθε παράπονο ή καταγγελία συνδρομητή και αναφέρουν στους όρους παροχής /χρήσης των υπηρεσιών τις επανορθώσεις ή αποζημιώσεις που δικαιούνται οι συνδρομητές σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις μεταξύ της μετρούμενης ταχύτητας στο Διαδίκτυο και της ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής και ανάλογα με το μέγεθος της απόκλισης.
Συγκεκριμένα, υποχρεούνται σε επανορθώσεις στην περίπτωση αποκλίσεων απόδοσης από την αναφερόμενη ελάχιστη ταχύτητα για συνδρομητές σταθερών δικτύων και από την αναφερόμενη μέγιστη ταχύτητα για συνδρομητές κινητών δικτύων.
Επίσης παρέχουν έγκαιρη προειδοποίηση στον χρήση , μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος ή με άλλο πρόσφορο τρόπο που ο χρήσης πλησιάζει ένα όριο ορθής χρήσης.
Διευκρινίσεις για τις αποζημιώσεις
Επισημαίνεται , πάντως ότι παράπονο συνδρομητή δεν εγείρει αυτόματα δικαίωμα αποζημίωσης. Επιπλέον όταν η αιτία της απόκλισης διαπιστωθεί ότι βρίσκεται στο εσωτερικό δίκτυο του συνδρομητή ο πάροχος υποχρεούται απλώς να εξηγήσει στον συνδρομή την αιτία και να παράσχει τυχόν διευκολύνσεις Σε περίπτωση που διαπιστωθούν σημαντικές συνεχείς αρνητικές αποκλίσεις και ο πάροχος δεν έχει αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός 30 ημερών από την υποβολή του παραπόνου, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης αζημίως είτε αυτή είναι ορισμένου ή αορίστου χρόνου.
Τι ισχύει για τις καταγγελίες
Δεν επιτρέπεται στους παρόχους να χρεώνουν τον συνδρομητή για επισκέψεις τεχνικών ή για την εργασία που απαιτείται για τη διερεύνηση καταγγελίας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.