Βλάβη σε σημαντικό σύστημα του γεωτρύπανου στο «Stena Icemax», οδηγεί σε καθυστέρηση περίπου δέκα ημερών την ολοκλήρωση της γεώτρησης των ExxonMobil-Qatar Petroleum στον στόχο «Δελφύνη 1». Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φ», η βλάβη αφορά σημαντικό –μηχανικά και ηλεκτρονικά– σύστημα του γεωτρύπανου, που παρουσίασε πρόβλημα λίγο μετά τα Χριστούγεννα σε πολύ κρίσιμο σημείο της γεώτρησης, οδηγώντας σε διακοπή τις εργασίες, λίγο πριν φτάσει στο μέγιστο βάθος που ήταν προγραμματισμένο.
Έγιναν προσπάθειες να διορθωθεί η βλάβη και πριν την Πρωτοχρονιά έγιναν δοκιμές επανέναρξης της γεώτρησης, ωστόσο αποφασίστηκε να γίνουν πρόσθετες επιδιορθώσεις, που οδήγησαν σε ανάστροφη πορεία, δηλαδή τη μερική ανύψωση σωλήνων από το τελευταίο στάδιο που βρισκόταν η γεώτρηση, ώστε να τηρηθούν όλες οι διαδικασίες ασφάλειας τόσο στο ίδιο το πηγάδι όσο και στο γεωτρύπανο.
Κοντά στο γεωτρύπανο βρίσκονται δύο από τα τέσσερα ειδικά πλοία υποστήριξης, ενώ στη διάθεση των ειδικών βρίσκεται και υποβρύχιο τηλεκατευθυνόμενο ρομπότ, το οποίο χρησιμοποιείται σε τέτοιες περιπτώσεις. Επίσης συνεχίζεται η τακτική από αέρος σύνδεση του γεωτρύπανου με το αεροδρόμιο Λάρνακας, με τουλάχιστον μία πτήση καθημερινά για μεταφορά προσωπικού, ενώ κατά το 24ωρο της Πρωτοχρονιάς χρειάστηκε να γίνουν περισσότερες πτήσεις για μεταφορά προσωπικού που έκανε ολιγόωρες διακοπές στη στεριά.
Οι γεωτρητικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν τις αμέσως επόμενες ώρες, ενδεχομένως και σήμερα, αν όλες οι δοκιμές καταλήξουν με επιτυχία. Να σημειωθεί πάντως ότι τα έντονα καιρικά φαινόμενα των τελευταίων ημερών και στη θάλασσα, δεν ήταν βοηθητικά στην επιτάχυνση εφαρμογής των διορθωτικών λύσεων.
Στη συνέχεια το γεωτρύπανο θα πρέπει να ολοκληρώσει το τμήμα της γεώτρησης πάνω από το αναζητούμενο κοίτασμα και να εισέλθει σε αυτό, δηλαδή να φτάσει στο μέγιστο σχεδιαζόμενο βάθος. Μετά θα πρέπει να ξεκινήσουν έρευνες με διάφορες τεχνολογίες ώστε να διαπιστωθούν τα δεδομένα του, όπως η ύπαρξη υδρογονανθράκων και η μορφή τους, αλλά και οι διαστάσεις και η διαμόρφωση του κοιτάσματος, με κύριο ζητούμενο χαρακτηριστικό το βάθος και την πορότητα του.
Όλοι οι εμπλεκόμενοι αναμένουν σε αυτό το στάδιο με αγωνία να επιλυθούν τα τεχνικά προβλήματα το συντομότερο, ώστε να ολοκληρωθεί η γεώτρηση και να γίνει γνωστό το αποτέλεσμά της, αφού όλα τα ενδεχόμενα είναι για την ώρα ανοικτά, από το απογοητευτικό αποτέλεσμα ή ένα αποτέλεσμα εμπορεύσιμου κοιτάσματος, μέχρι σε ένα αποτέλεσμα που θα αλλάξει αισθητά τον ενεργειακό χάρτη της περιοχής.
Με την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της γεώτρησης στον στόχο «Δελφύνη -1» μεταφέρεται και για μερικές μέρες η έναρξη της γεώτρησης στον δεύτερο στόχο των ExxonMobil – Qatar Petroleum, δηλαδή στον «Γλαύκο» στο τεμάχιο 10.
Πηγή Philenews
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.