Με ταχύτατους ρυθμούς προ χωρά η ενεργειακή απομόνωση της Τουρκίας στην ανατολική Μεσόγειο κάτι που την κάνει ιδιαίτερα απρόσεκτη στις κινήσεις της οι οποίες προδίδουν πανικό.
Η απομόνωση αυτή οριοθετείται κυρίως από την κατασκευή του ευρωμεσογειακού αγωγού φ.α. ή αλλιώς EastMed ηυ κατασκευή του οποίου νβ σύμφωνα με δηλώσεις του Ισραηλινού υπουργού Ενέργειας προχωρά με γρήγορους ρυθμούς.
Όπως δήλωσε στο Bloomberg ο Yuval Steinitz τόσο το φιλόδοξο αυτό έργο όσο και αυτό του αγωγού φ.α. αερίου από το Ισραήλ στην Αίγυπτο που βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση είναι μέρος της ευρύτερης «προσπάθειας να μετατρέψει την ανατολική Μεσόγειο σε ενεργειακό κόμβο εξαγωγών στο κατώφλι της Ευρώπης».
Ο Steinitz επιβεβαίωσε ότι το έργο του ευρωμεσογειακού αγωγού προχωρά, κάνοντας το φιλόδοξο αυτό έργο «το μεγαλύτερο και βαθύτερο αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου στον κόσμο με αρχικό εκτιμώμενο κόστος 7 δισ. δολαρίων, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από ιδιωτικές εταιρείες και θεσμικούς δανειστές».
Παράλληλα ο Ισραηλινός υπουργός επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε εκτεταμένες συνομιλίες με την Αίγυπτο για την κατασκευή ενός νέου υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου υπογείων που θα συνδέει τις δύο χώρες, ως μέρος μιας συμφωνίας ύψους 15 δισ. δολαρίων, για εξαγωγή φυσικού αερίου από το Ισραήλ στην Αίγυπτο για μία δεκαετία.
Το πιο σημαντικό, για τον Ισραηλινό υπουργό είναι ότι ο νέος αγωγός θα επεκτείνει σημαντικά την εξαγωγική ικανότητα του Ισραήλ στην Αίγυπτο, υπερβαίνοντας κατά πολύ τα μέγιστα 7 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως που είναι σήμερα ικανά να διέλθουν από τον υφιστάμενο αγωγό EMG προς το Σινά.
Την ίδια ώρα η Τουρκία, φανατικός πολέμιος του EastMEd καθώς θέλει το φ.α. να περάσει από το έδαφός της προσπαθεί με κινήσεις που προσδίδουν πανικό να παρεμβληθεί στην κυπριακή ΑΟΖ με το «ερευνητικό» σκάφος Barbaros, πάντα με τη συνοδεία σκαφών του τουρκικού νΝαυτικού.
Η ηλεκτρονική ιστοσελίδα “Kίμπρις ποστασί”, δημοσίευσε σήμερα Φωτογραφίες από το τουρκικό σεισμογραφικό πλοίο “Μπαρμπαρός Χαϊρετίν Πασιά” που βρίσκεται ανοικτά της κατεχόμενης Κερύνειας., σημειώνοντας ότι το πλοίο βρίσκεται περίπου σε απόσταση 5 ναυτικών μιλίων από τον Καραβά.
Και αυτό, όπως αναφέρεται, λόγω των καιρικών συνθηκών, αφού η θαλασσοταραχή στην περιοχή έχει αναγκάσει το “Μπαρμπαρός” να πλησιάσει περισσότερο προς τη στεριά. Μόλις κοπάσουν τα καιρικά φαινόμενα, προστίθεται, το πλοίο θα συνεχίσει την πορεία του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.