Είναι γνωστό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της «vessels value» η ελληνική ναυτιλία ανέβηκε στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης όσο αφορά την αξία του ελληνόκτητου στόλου καθώς εσπασε το φράγμα των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων φθάνοντας τα 105 δισεκατομμύρια.
Η αύξηση μέσα σε έναν μόλις χρόνο, το 2018 ήταν της τάξης των πέντε δισ. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση που έχει σημειωθεί ανάμεσα στα κράτη που βρίσκονται στο Top 10.
Ακολούθησε η ανάλυση των Clarkons σύμφωνα με την οποία το 2018 έκλεισε με τον ελληνόκτητο στόλο να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας με βάση την χωρητικότητα των πλοίων την ολική χωρητικότητα- gross tonnage.
Η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου μέσα στο 2018 αυξήθηκε κατά 3,6% σε σύγκριση με το 2018, έφθασε τους 223,3 εκατομμύρια τόνους και είναι πρώτος. Το σημαντικό είναι ότι την πρωτιά αυτή την πέτυχε παρά το γεγονός ότι πολλά ελληνόκτητα πλοία οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια και πιο συγκεκριμένα, 89 χωρητικότητας 3,8 εκατομμυρίων τόνων.
Και ο πλοιοκτήτης Γιώργος Προκοπίου δικαίως δηλώνει:
«Η ναυτιλία είναι μέσα στις φλέβες μας. Και για αυτό δεν λέει κάτι να φοβόμαστε ότι θα εξαφανιστεί. Δεν είναι τυχαίο που η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων στον κόσμο παρ’ ότι είναι μία πολύ μικρή χώρα. Σε συζητήσεις που έχω με τους Κινέζους σε πολύ υψηλό επίπεδο μου έχουν πει: «Σκέψου να ήσασταν 100 εκατομμύρια τι θα κάνετε. Τώρα είστε μόλις 10 εκατομμύρια και μας έχετε κάνει άνω-κάτω στη ναυτιλία».