Ανοδική πορεία καταγράφει το ελληνικό ένδυμα στο εξωτερικό, και αρκετές επιχειρήσεις έχουν ισχυρή παρουσία σε πολλές ξένες αγορές και εξάγουν ελληνικής παραγωγής ρούχα σε δεκάδες χώρες: από την Τουρκία, την Βουλγαρία και την Αρμενία μέχρι το Ισραήλ, το Λίβανο, τη Ρωσία και την Ιαπωνία!

Ενδεικτικό της πολύ καλής πορείας του κλάδου είναι ότι το 2018 οι ελληνικές εξαγωγές ετοίμων ενδυμάτων κατέγραψαν άνοδο 12,2% σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).

Η αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων ανήλθε σε 681,2 εκατ. ευρώ έναντι 607 εκατ. ευρώ το 2017.

Από το 2013 και μετά, με εξαίρεση το 2015 όπου ήταν η χρονιά που επεβλήθησαν τα capital controls, οι εξαγωγές ενδυμάτων καταγράφουν άνοδο. Αθροιστικά η αύξηση των εξαγωγών την τριετία 2016-2018 ανήλθε σε 25%.

Οι εξαγωγές πλεκτών ενδυμάτων το 2018 ανήλθαν σε αξία σε 392 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 12,2%, οι εξαγωγές υφαντών ενδυμάτων ανήλθαν σε 235 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 10,7% ενώ οι εξαγωγές των λοιπών κατηγοριών ενδυμάτων ανήλθαν σε 54 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 19%.

Επίσης οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας σημείωσαν αύξηση 2,4% και ανήλθαν σε 392 εκατ. ευρώ έναντι 383 εκατ. ευρώ το 2017.

Συνολικά η αξία εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας κατέγραψε αύξηση 5,1% και ανήλθε σε αξία σε 1,47 δις ευρώ.

Oι μεγαλύτερες εταιρείες ένδυσης στην Ελλάδα

Σήμερα ο μεγαλύτερος Όμιλος στο χώρο της γυναικείας ένδυσης στην Ελλάδα είναι η BSB, η οποία έχει παρουσία σε 19 συνολικά χώρες του εξωτερικού και διαρκώς αυξανόμενες ετήσιες πωλήσεις και μερίδιο αγοράς.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στις χώρες: Ρουμανία, Κύπρο, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Ανδόρα, Αυστρία, Πορτογαλία, Τουρκία, Βουλγαρία, Αρμενία, Αλβανία, Κόσοβο, Ισραήλ, Λίβανο, Ρωσία, Αίγυπτο και Ιαπωνία. Επιπλέον, διαθέτει παρουσία μέσω χονδρικής σε 600 σημεία πώλησης (σε multi brand καταστήματα) και σε μεγάλα δημοφιλή εμπορικά κέντρα όπως το La Rinascente στο Μιλάνο, τα Coin Department Stores στην Ιταλία και το Yeans Halle στη Γερμανία.

Ο όμιλος αποτελείται από δύο brands/αλυσίδες καταστημάτων: BSB και Lynne και αριθμεί στο σύνολο του 142 καταστήματα, εκ των οποίων τα 98 βρίσκονται στην Ελλάδα (56 είναι εταιρικά και 42 franchise) και τα 44 βρίσκονται στο εξωτερικό (21 εταιρικά και 23 franchise).

H Pink Woman, δημιούργημα του Παύλου Xατζηπαυλίδη, ξεκίνησε την δραστηριότητα της από την Καβάλα και αποτελεί την δεύτερη με τις υψηλότερες πωλήσεις εταιρείες ένδυσης στην Ελλάδα. Σήμερα η Pink Woman διαθέτει ένα δίκτυο άνω των 80 καταστημάτων (εταιρικά και franchise), ενώ έχει αποκτήσει παρουσία και στο εξωτερικό με επίκεντρο την Kύπρο και το Nτουμπάι.

Τέλος, την τριάδα των μεγαλύτερων εταιρειών συμπληρώνει η Staf Jeans & Co δημιουργήθηκε από τον Λαρισαίο επιχειρηματία Κο. Δημοβέλη Ιωάννη το 1992.

Η εταιρεία κατέκτησε με το χειροποίητο (Hand Made) Denim, όχι μόνο την ελληνική αγορά αλλά και μεγάλες Ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία, η Ελβετία, η Σερβία και άλλες.

Το εργοστάσιό παραγωγής των προϊόντων βρίσκεται στη Βιομηχανική Περιοχή Λάρισας και θεωρείται ένα από τα καλύτερα εργοστάσια της Ευρώπης στο χώρο του Denim.

Οι μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις ενδύματος με βάση το τζίρο του 2017

Ανοδικές οι πωλήσεις και στην ΕΕ

Σημαντική αύξηση, της τάξης του 4,7%, σημείωσαν το 2018 και οι εξαγωγές της βιομηχανίας ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας της ΕΕ εκτός Ευρώπης, ενώ οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν ελαφρά, σε ποσοστό 0,4%, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ).

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, η παραγωγή το 2018 κατέγραψε πτώση 2% στην ένδυση, με τον κύκλο εργασιών να υποχωρεί κατά 0,4%, και στην κλωστοϋφαντουργία τα αντίστοιχα ποσοστά διαμορφώθηκαν σε -1,1% και +0,9% αντίστοιχα. “Το τελευταίο τρίμηνο του 2018 ο κύκλος εργασιών στην ένδυση παρουσίασε άνοδο 1,6%” υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο ΣΕΠΕΕ. Η απασχόληση σημείωσε άνοδο 0,7% στην κλωστοϋφαντουργία πέρυσι και πτώση 3% στην ένδυση.

Αναφορικά με τις λιανικές πωλήσεις του 2018, ο ΣΕΠΕΕ αναφέρει ότι το 2018 σημείωσαν οριακή μείωση 0,4%. “Είναι η πρώτη χρονιά πέρυσι, μετά το 2012, που οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν πτώση” υπογραμμίζει ο Σύνδεσμος, προσθέτοντας ωστόσο ότι “το τελευταίο τρίμηνο του 2018 οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,6%”.

Άνοδο 4,7% σημείωσαν πέρυσι οι συνολικές εξαγωγές εκτός Ευρώπης και ανήλθαν σε 50 δισ. ευρώ. Κατά τον Σύνδεσμο, η αύξηση των εξαγωγών ειδικά στην ένδυση καταγράφηκε μεγαλύτερη, στο 6,4% και ανήλθε σε αξία στα 26,6 δισ. ευρώ και στην κλωστοϋφαντουργία τα αντίστοιχα νούμερα διαμορφώθηκαν σε +2,8% και 23,4 δισ. ευρώ.

Οι πέντε πρώτες χώρες– πελάτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2018 ήταν κατά σειρά: η Ελβετία με αξία εξαγωγών 6,6 δισ. ευρώ (+8,9%), οι ΗΠΑ με 6 δισ. ευρώ (+4,7%), η Κίνα με 4,1 δισ. ευρώ (+18,9%), η Ρωσία με 3,3 δισ. ευρώ (+2,6%) και το Χονγκ Κονγκ με 2,6 δισ. ευρώ (+2,2%).

Άνοδο 2,1% σημείωσαν και οι εισαγωγές και ανήλθαν σε αξία στα 114,8 δισ. ευρώ. Στην ένδυση οι εισαγωγές ανήλθαν σε αξία στα 84,3 δισ. ευρώ (+2,3%) και στην κλωστοϋφαντουργία σε 30,5 δισ. ευρώ (+1,5%).

Όσον αφορά τους κύριους προμηθευτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αυτοί κατά σειρά ήταν: η Κίνα με 37,4 δισ. ευρώ (0%), το Μπαγκλαντές με 16,8 δισ. ευρώ (+5,9%), η Τουρκία με 14,6 δισ. ευρώ (0,6%), η Ινδία με 7,7 δισ. ευρώ(-1,6%) και το Πακιστάν με 5,3 δισ. ευρώ (0%).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πηγή: economistas.gr