Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως «Αστέρας» και «Ασπίδα» έδωσαν τα χέρια και πριν από λίγα 24ώρα υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας, δημιουργώντας έναν όμιλο που αριθμεί 450 καταστήματα (280 «Αστέρα», 110 «Ασπίδα» και 60 ο «Προμηθέας»), έχει 4.500 εργαζομένους προσωπικό και πραγματοποιεί τζίρο περίπου 700 εκατ. ευρώ.
Η συνεργασία, η οποία έκλεισε ύστερα διαπραγματεύσεις που διήρκεσαν 2,5 μήνες αφορά στην ένταξη του «Ασπίδα» στην ομάδα του «Αστέρα», και αναμένεται να ισχυροποιήσει περαιτέρω την διαπραγματευτική δύναμη έναντι των προμηθευτών ενώ παράλληλα θα αποτελέσει μια μεγάλη «δεξαμενή» για τη δημιουργία νέων καταστημάτων Spar. Η συμφωνία προβλέπει κοινή πολιτική αγορών αλλά και την τοποθέτηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας του «Αστέρα» στα καταστήματα του δικτύου «Ασπίδα».
Πριν από περίπου έναν μήνα, στον όμιλο «Αστέρας» είχε προσχωρήσει και ο «Προμηθέας», μια ομάδα περίπου 60 επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας, μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο το αποτύπωμα του γκρουπ στην ελληνική αγορά.
Απώτερος στόχος των ανθρώπων του Αστέρα που «τρέχουν» το project της Spar στην Ελλάδα παραμένει η επίτευξη πωλήσεων ύψους 1 δισ. ευρώ έως το 2021, μέσα από την σταδιακή μετατροπή καταστημάτων που ανήκουν σε συνεργάτες τους στα χρώματα της Spar.
Κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση του «Αστέρα» εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την εξέλιξη των πραγμάτων, σημειώνοντας πως παρά τη μικρή καθυστέρηση που παρατηρείται στην ανάπτυξη του δικτύου υπάρχει αισιοδοξία για τη συνέχεια.
Ειδικότερα, όπως λένε όσα καταστήματα μετατρέπονται σε Spar εμφανίζουν κατά μέσο όρο μια αύξηση του κύκλου εργασιών τους της τάξης του 12%, η οποία αναμένεται να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν. Και αυτό γιατί το brand Spar είναι ευρέως γνωστό στους ξένους τουρίστες, οι οποίοι το εμπιστεύονται για τις αγορές τους.
Μέχρι στιγμής, στα «χρώματα της Spar έχουν ντυθεί» 23 καταστήματα ενώ περίπου 35 καταστήματα βρίσκονται σε φάση μετατροπής. Από αυτά 8 θα έχουν ολοκληρωθεί και παραδοθεί μέσα στον επόμενο μήνα.
Στο μεταξύ, τη δύναμη πυρός του Αστέρα και του συστήματος Spar στην Ελλάδα αναμένεται να ενισχύσει η συνεργασία που δρομολογείται με την ASPIAG. Πρόκειται για μια αλυσίδα – κολοσσό που ανήκει στο σύστημα Spar, η οποία δραστηριοποιείται στην Αυστρία, Β. Ιταλία, Κροατία και Σλοβενία και πραγματοποιεί τζίρο 15 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Η ASPIAG θα αποτελέσει έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές του δικτύου Αστέρας – Spar στην Ελλάδα σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας θα κυκλοφορήσουν στην ελληνική αγορά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας πολύ χαμηλής τιμής, τα οποία θα δώσουν τη δυνατότητα στον Αστέρα να «χτυπήσει στα ίσα» την Lidl αλλά και όλους του hard discounters στην ελληνική αγορά. Πηγές που γνωρίζουν την υπόθεση αναφέρουν πως έχουν ήδη γίνει οι πρώτες παραγγελίες και τα πρώτα προϊόντα θα κάνουν πολύ σύντομα την εμφάνισή τους στα ράφια των καταστημάτων.
Η κινητικότητα στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων, όπως δείχνει και η παραπάνω είναι αρκετά μεγάλη, με παράγοντες της αγοράς να περιμένουν και άλλες ανακατατάξεις το επόμενο διάστημα. Η ένταση του ανταγωνισμού όπως λένε είναι τέτοια που δεν επιτρέπει τον εφησυχασμό αντίθετα, επιβάλλει όλους να βρίσκονται σε εγρήγορση εάν θέλουν να διατηρήσουν και να διευρύνουν τα κεκτημένα τους.