Όπως ήδη έχει ενημερώσει το pronews.gr η ελληνική οικονομία παρουσιάζει άσχημα σημάδια καθώς δεν μπορεί να «πάρει μπροστά» και «σέρνεται» και ο λόγος είναι πολύ απλός, δεν υπάρχει το απαιτούμενο χρήμα για να την θέσει σε πραγματική «κίνηση» λόγω της δεκαετούς αφαίμαξης των μνημονίων.
Γράφαμε χθες «Μαύρα σημεία εμφανίζονται στον ορίζοντα της ελληνικής οικονομίας και πρέπει να υπάρξει σημααντική εξέλιξη στους τομείς των επενδύσεων, των δημοσίων δαπανών και των όποιων μελλοντικών γεωτρήσεων για να μην συνεχίσει να «σέρνεται» οικονομικά η χώρα για μια 30αετία ακόμα»
Η Ελλάδα προσδοκούσε στην εύρεση των απαιτούμενων οικονομικών πόρων από την εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στην δυτική επικράτεια και από τις επενδύσεις.
Για τις επενδύσεις μην μιλήσουμε είναι άλλο ανέκδοτο, οπότε η ελπίδα είχε τοποθετηθεί στις γεωτρήσεις που όλοι περιμέναμε και τελικώς δεν θα δούμε ακόμα για τους επόμενους 18 μήνες!
Η πολυπόθητη πρώτη γεώτρηση στην Ελλάδα για τον εντοπισμό κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου θα αργήσει 18 μήνες.
Πολύ σωστά διαβάσατε! Καθυστέρηση 18 μηνών, ενώ ήδη πέρασαν 8 χρόνια από τότε που προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για τις πρώτες χερσαίες και θαλάσσιες περιοχές για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης.
Το πλέον «ώριμο» επιχειρηματικό σχέδιο, αυτό του Πατραϊκού Κόλπουπου μισθώθηκε στην κοινοπραξία των εταιρειών Ελληνικά Πετρέλαια – Edison και θα συνεχίσει να μένει ανεξερεύνητο όπως αναφέρουν «Τα Νέα».
Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ) συναίνεσε στο αίτημα που υπέβαλε η ΕΛΠΕ ΠΑΤΡΑΪΚΟΣ ΑΕ για 18μηνη παράταση, ήτοι μέχρι τις 2 Οκτωβρίου του 2021, προκειμένου να ολοκληρώσει τις εργασίες της δεύτερης φάσης του βασικού σταδίου ερευνών στην παραχώρηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το κοινοπρακτικό σχήμα ζήτησε περισσότερο χρόνο – έχοντας ήδη λάβει και άλλη μία παράταση μέχρι τις 2 Απριλίου του 2018 για την πρώτη φάση της έρευνας – επικαλούμενη την ανάγκη «να ολοκληρώσει τις προβλεπόμενες εργασίες της φάσης αυτής (σ.σ. δεύτερη) και ιδίως να πραγματοποιήσει ερευνητική γεώτρηση».
Η ΕΔΕΥ ενέκρινε το αίτημα και σύμφωνα με πληροφορίες η αναγγελθείσα από τα ΕΛΠΕ πρώτη γεώτρηση για το 2020 σκόνταψε… στην έλλειψη υποδομών και στις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις των γειτονικών λιμανιών.
Η κοινοπραξία, αναζητούσε λιμάνια προκειμένου να υποδεχτεί το γεωτρύπανο και να αποθηκεύσει τον αναγκαίο εξοπλισμό, χωρίς όμως τα γειτονικά της Πάτρας και του Αστακού, αναφέρουν πληροφορίες, να διαθέτουν τις αναγκαίες προδιαγραφές.
Η γεώτρηση του Πατραϊκού Κόλπου έχει χαρακτηριστεί ως το πρώτο επενδυτικό σινιάλο και ιδίως αν αυτή επιβεβαιώσει το κοίτασμα των 140 εκατ. βαρελιών πετρελαίου.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν εδώ και χρόνια στελέχη της πετρελαϊκής βιομηχανίας καθώς και ειδικοί της αγοράς, οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και η απουσία στρατηγικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη του κλάδου του upstream κρατούν σβηστές τις επενδυτικές μηχανές και τις προσδοκίες για την προσέλκυση κι άλλων εταιρειών.
Αναφορικά με την ανάγκη για τη χορήγηση 18μηνης παράτασης, παράγοντες της αγοράς καυτηριάζουν τις ελλείψεις υποδομών στα λιμάνια της περιοχής με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Πατραϊκού Κόλπου ξεκίνησε το 2012. Σχεδόν 8 χρόνια μετά, το πρώτο γεωτρύπανο στην Ελλάδα δεν έχει πέσει ακόμη εξαιτίας της απουσίας σχεδιασμού και διοικητικών εμποδίων από το κράτος.
Φυσικά και με την παρέλευση του 18μηνου κανείς δεν εγγυάται ότι οι γεωτρήσεις θα πραγματοποιηθούν καθώς πάλι πιθανότατα δεν θα υπάρχουν οι απαιτούμενες υποδομές.
Συν τοις άλλοις καθυστερούν για ανεξήγητους λόγους και τα μεγάλα δημόσια έργα, οπότε πολύ δύσκολα θα ανακάμψει η ελληνική οικονομία η οποία περιμένει πως και πως τις τουριστικές «ενέσεις» του καλοκαιριού.
Όμως ο τουρισμός δεν είναι ένα σταθερό μέγεθος, εξαρτάται πάντα από πολλούς αστάθμητους παράγοντες…