Η Δευτέρα ήταν η πρώτη ημέρα που τα super market δούλεψαν με τους νέους κανόνες που έθεσε η κυβέρνηση εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.
Πλέον στα σούπερ μάρκετ θα μπαίνει ένας πελάτης ανά 10 τ.μ. του καταστήματος, ενώ η απόσταση των πελατών ανάμεσα τους θα είναι υποχρεωτικά τουλάχιστον στα δύο μέτρα. Ταυτόχρονα ανακοινώθηκε ότι το ωράριο τους διευρύνεται, αλλά και τ’ ότι θα παραμένουν ανοικτά τις Κυριακές.
Επιπλέον ο Άδωνις Γεωργιάδης έκανε την πρώτη αυτοψία σε σούπερ μάρκετ της χώρας για να δείξει ότι υπάρχει αυτάρκεια αγαθών, αλλά και τ’ ότι οι πολίτες – καταστηματάρχες συμμορφώνονται (;) στις υποδείξεις της πολιτείας.
Πλέον για την είσοδο στα σούπερ μάρκετ (όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες), υπάρχει κάποιος υπάλληλος, ο οποίος ρυθμίζει το ποιος θα μπει και το ποιος όχι. Σε μερικά σούπερ μάρκετ (κυρίως στα μεγαλύτερα), δίνεται και κάρτα εισόδου.
Πράγματι, τα καταστήματα φαίνεται πως έχουν συμμορφωθεί με τους νέους κανόνες και δημιουργούνται ουρές απ’ έξω ανθρώπων που περιμένουν για να μπουν.
Μπορεί η ουρά να φαίνεται μεγάλη, όμως σε κανένα σούπερ μάρκετ δεν χρειάστηκε να περιμένουμε παραπάνω από 3-4 λεπτά.
Βέβαια το κατά πόσο οι ίδιοι οι πελάτες διατηρούν τις αποστάσεις στην ουρά, είναι κάτι το οποίο μπαίνει σε συζήτηση, παρόλα αυτά δεν παρατηρήθηκε κάτι το εξωφρενικό. Αν κάτι θα έπρεπε να σημειώσουμε είναι ότι κανείς δεν φοράει μάσκα προσώπου.
Αφήνουμε στην άκρη την ουρά, που στην πρώτη ημέρα λειτουργίας της μπορούμε να θεωρήσουμε ότι λειτούργησε όπως θα έπρεπε.
Πάμε στα προϊόντα
Παρά τα όσα τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ότι υπάρχει αφθονία προϊόντων κτλ, δεν είδαμε σε καμία περίπτωση κάτι τέτοιο. Φυσικά δεν θα πρέπει να κατηγορήσουμε τόσο την κυβέρνηση, όσο το πλήθος των πολιτών που όλες αυτές τις ημέρες έπαιρνε προμήθειες για… πόλεμο.
Αποτέλεσμα τα άδεια ράφια, κυρίως σε προϊόντα όπως τα ζυμαρικά, αλεύρια, κονσέρβες, υγιεινής. Επιπλέον να αναφέρουμε ότι τα 2 από τα 3 σούπερ μάρκετ που παρατηρήθηκε έλλειψη μας διαβεβαίωσαν ότι περιμένουν φορτηγό με προμήθειες.
Σε πολλά ράφια οι υπάλληλοι γέμιζαν εκείνη την ώρα, καθώς έφτασε φορτηγό με προμήθειες (στο ένα από τα σούπερ μάρκετ που ελέγξαμε).
Να σημειώσουμε ότι:
Παρά τα όσα έγιναν εκτός σούπερ μάρκετ, εντός του καταστήματος ο κόσμος (σε μεγάλο βαθμό), φάνηκε να αδιαφορεί για τις αποστάσεις. Οι πελάτες – κυρίως μεγάλης ηλικίας – μας πλησίαζαν την ώρα που ψάχναμε κάτι στα ράφια, ενώ και στην ουρά στα ταμεία αδιαφορούσαν για τους συνανθρώπους που υπήρχαν δίπλα τους.
Τέλος, όπως προαναφέραμε υπήρξε διαβεβαίωση απ’ όλα τα σούπερ μάρκετ που είχαν άδεια ράφια, ότι περιμένουν προμήθειες. Σε προϊόντα που παρατηρείται έντονο πρόβλημα είναι τα αντισηπτικά και γενικώς τα υγιεινής, με την κυβέρνηση πλέον να αναγκάζεται να βάζει πλαφόν τριών προϊόντων.
Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Α. Γεωργιάδης, είδαμε αρκετούς πελάτες να παίρνουν δέκα-δέκα όσα προϊόντα είχαν παραμείνει στα ράφια.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.