Ο ΕΟΔΥ με αυτά που ζητάει από τους ξενοδόχους ως μέτρα κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού ουσιαστικά αποτελειώνει τον τουρισμό.
Yπάρχει ένας βασικός κανόνας για την αγορά τουριστικού προϊόντος από τον αγοραστή και δεν είναι τόσο το αν θα είναι φθηνό (για τις διακοπές του κάποιος κάνει τα πάντα για να επενδύσει κάποιο ποσό αφού από αυτές θα εξαρτηθεί η ψυχική του υγεία για το επόμενο έτος), αλλά το να μην του στερήσουν την απαραίτητη χαλαρότητα για να το απολαύσει.
Ο τουρισμός βασίζεται στην χαλαρότητα, στο ακριβώς αντίθετο δηλαδή από ότι αντιμετωπίζει κάποιος κατά την εργάσιμη περίοδο. Ένας τουρίστας στην δουλειά του φοράει κοστούμι, καλά παπούτσια, μιλάει με συγκεκριμένο λεξιλόγιο και έχει έναν «σφιχτό» τρόπο συμπεριφοράς.
Στις διακοπές του, μιλάει κυριολεκτικά όπως του «καπνίσει», φοράει ακόμα και «κουρέλια» δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν που πάει και τι κάνει και φέρεται όπως του ‘ρθει.
Όλα αυτά καταργούνται από τον ΕΟΔΥ με το «υγειονομικό πρωτόκολλο» που θα καθορίζει τους κανόνες λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων, στην εποχή του κορωνοϊού.
Τι σημαίνει αυτό; Αν είναι ο τουρίστας να πρέπει να περάσει τα ίδια που περνάει στην εργασία του τότε θα προτιμήσει αντί να χαλάσει και χρήματα για να μην αλλάξει τίποτα κατά την άδειά του, να μείνει σπίτι του και να χαλαρώσει εκεί πέρα βλέποντας Νetflix.
Ήδη μεγάλη ταλαιπωρία θα είναι για αυτόν το ταξίδι του στο οποίο οι έλεγχοι θα είναι εξονυχιστικοί. Αν είναι να περνάει τα ίδια και στην διαμονή του, τότε ποιο το όφελος;
Σήμερα, Δευτέρα, αναμένεται η τηλεδιάσκεψη του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη με τους ομόλογους υπουργούς Τουρισμού της ΕΕ και δεν αποκλείεται να υπάρχουν απαντήσεις στο κρίσιμο θέμα του υγειονομικού διαβατηρίου, όπως τουλάχιστον έχει τεθεί από την ελληνική πλευρά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείου Τουρισμού τις επόμενες ημέρες, εκτός απροόπτου, θα προβεί στη δημοσιοποίηση αυτού, αφού η διαβούλευση με τον ΕΟΔΥ, αλλά και με τις ξενοδοχειακές ενώσεις προχωρούν με γοργούς ρυθμούς.
Η επανεκκίνηση πάντως των περισσοτέρων ξενοδοχειακών μονάδων τοποθετείται στις αρχές Ιουνίου, αμέσως μετά το άνοιγμα των καταστημάτων εστίασης (καφέ, μπαρ και εστιατόρια) όπου αναμένεται να τηρούνται αυστηρά μέτρα ασφαλείας (αποστάσεις ανάμεσα στα τραπέζια, έλεγχος του αριθμού των θαμώνων και εκτεταμένη χρήση του εξωτερικού χώρου).
Πρόκειται για πράγματα πρακτικώς ανεφάρμοστα και για οικονομική καταστροφή και στην εστίαση και στον τουρισμό.
Το άνοιγμα των μονάδων αναμένεται να γίνει σε δυο φάσεις, αρχικά αυτών που λειτουργούν για 12 μήνες και σε δεύτερο στάδιο θα ακολουθήσουν τα εποχικά καταλύματα. Πριν την επανέναρξη της λειτουργίας τους, θα προηγηθεί διαβούλευση και δημιουργία ενός αυστηρού πρωτοκόλλου λειτουργίας σε σχέση με τους χώρους συνάθροισης, όπως εστιατόρια, πισίνες, χώρους αναψυχής κοκ.
Στο ερώτημα αν σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές φέτος το καλοκαίρι το 47% απάντησε Ναι, το 34% απάντησε ότι δεν έχει αποφασίσει ακόμα ενώ το 19% απάντησε Όχι.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι όλοι έχουν «σκάσει» ψυχολογικά και θέλουν οπωσδήποτε να αλλάξουν «παραστάσεις».
Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους δεν θα κάνει διακοπές το 19% του δείγματος, είναι λόγω έλλειψης χρημάτων (36%), λόγω κοροναϊού (32%), και λόγω φόρτου εργασίας (22%).
Από την πλευρά τους, μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας έχουν καταρτίσει ήδη δικά τους σχέδια, αλλά και καταθέσει τις προτάσεις τους στις αρμόδιες αρχές.
Στο σημείο αυτό, η πρόεδρος του ΙΤΕΠ και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων στην Κω, Κωνσταντίνα Σβήνου, σημειώνει ότι το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας έχει ήδη συστήσει ομάδα εργασίας και τις επόμενες ώρες θα παραδώσει στον ΕΟΔΥ τις δικές του θέσεις για το πώς πρέπει να λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία, στην επανεκκίνηση τους.
Η συνεργασία του ΞΕΕ με τον ΕΟΔΥ έχει τη δική της βαρύτητα, καθώς όπως τονίζει η κυρία Σβήνου, «ο ΕΟΔΥ δεν μπορεί να το φτιάξει από μόνος του ένα πρωτόκολο υγειονομικής λειτουργίας, χωρίς να λάβει υπόψη τι είναι εφικτό και τι όχι για τις ξενοδοχειακές μονάδες».
Σε αυτό ακριβώς το σημείο ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, Νίκος Χαλκιαδάκης, εκφράζει την αγωνία του, για τις οδηγίες που θα συμπεριλαμβάνει το υπό κατάρτιση υγειονομικό πρωτόκολλο. Θα είναι οικονομικά εφαρμόσιμο από τις ξενοδοχειακές μονάδες;
«Για παράδειγμα το…εξ’αποστάσεως Check in & Check out των πελατών, που απαιτεί μια διαφορετική προσέγγιση σε ό,τι αφορά το τεχνολογικό υπόβαθρο των επιχειρήσεων, θα μπορεί να εφαρμοστεί σε επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρό οικονομικό πρόβλημα;»
Σε αυτό και σε άλλα εξειδικευμένα ζητήματα που έφερε στην επιφάνεια η επιδημία του κορωνοϊού, το υγειονομικό πρωτόκολλο, που τη δεδομένη χρονική συγκυρία διεκδικεί ρόλο πρωταγωνιστή στην λειτουργία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων αναμένεται να αποτελειώσει τον τουρισμό.
Οι ιατροί θα πούνε τα δικά τους με βάση την ειδικότητά τους αλλά φυσικά αυτά που λένε είναι ανεφάρμοστα, απλά πρέπει να τα πουν.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.