Οι Έλληνες πολίτες άνω των 65 ετών δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με το «πλαστικό χρήμα», δείχνουν όμως σιγά σιγά να το προτιμούν.
Η πανδημία του κορωνοϊού και η κατ’ οίκον απομόνωση συνέλαβαν ώστε τα άτομα άνω των 65 ετών να αφήσουν στην άκρη τη χρήση μετρητών. Στο διάστημα της καραντίνας το 62% των Ελλήνων ψώνισαν από μικρά τοπικά καταστήματα και το 32% έκανε την αγορά διαδικτυακά από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ειδικότερα για τους 65 ετών και άνω, το 43% των πολιτών δηλώνει πλέον πως είναι πρόθυμο να εγκαταλείψει τελείως τη χρήση μετρητών.
Από την έρευνα, που διεξήχθη από την Ipsos για λογαριασμό της PayPal, διαπιστώθηκε επίσης πως σε ποσοστό 51% οι ερωτηθέντες προχώρησαν στην εξόφληση των λογαριασμών μέσω διαδικτύου ή mobile εφαρμογών, με το 70% μάλιστα να απαντάει πως θα εξακολουθήσει να κάνει τις συναλλαγές του μέσω διαδικτύου ακόμα και μετά την άρση του lockdown.
Επίσης, έξι στους δέκα Έλληνες σκέφτονται να δοκιμάσουν νέες ανέπαφες λύσεις πληρωμών στα καταστήματα. «Από την έναρξη της πανδημίας της νόσου COVID-19 ο κόσμος αποφεύγει τα μετρητά, επειδή φοβάται μήπως προσβληθεί από τον ιό. Οι Έλληνες διστάζουν, επίσης, να αγγίξουν οθόνες αφής σε καταστήματα», εξήγησε ο γενικός διευθυντής της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική, Έφι Ντάχαν.
Σύμφωνα με την εκτίμησή του: «Η νοοτροπία αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει και θα ζήσουμε πλέον μια νέα κανονικότητα», για να καταλήξει: «Οι νέοι σε ηλικία καταναλωτές ήταν πιο πιθανό να αγοράσουν online υπηρεσίες και πιο πρόθυμοι να πουλήσουν προϊόντα και υπηρεσίες στο διαδίκτυο. Από την άλλη, οι μεγαλύτεροι αγοραστές (65 ετών και άνω) εκτίμησαν κυρίως την πρόσβαση σε καταστήματα ή σε είδη εκτός οικίας και την απευθείας παράδοση στην πόρτα τους».
Η έρευνα έδειξε, επίσης, πως έξι στους δέκα Έλληνες προτίμησαν να κάνουν τις συναλλαγές τους μέσω ίντερνετ για να αποφύγουν την «ουρά», με τη δυνατότητα παράδοσης κατ’ οίκον (46%) και τις ανταγωνιστικές τιμές ή και προσφορές/εκπτώσεις να κερδίζουν την προτίμησή τους σε ποσοστό 46% και 44%, αντίστοιχα.
Οι πλέον δημοφιλείς κατηγορίες στις online αγορές εν μέσω πανδημίας περιελάμβαναν τα εξής αγαθά: Είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ μόδας (37%), Καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς (31%), Ηλεκτρονικά είδη και υπολογιστές (31%), Είδη φαρμακείου και φάρμακα (29%), Οικιακό εξοπλισμό και είδη κήπου (23%).