O υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης κατέθεσε τροπολογία, με την οποία θα επιτρέπεται στα εμπορικά πλοία άνω των 3.000 Κόρων Ολικής Χωρητικότητας που έχουν νηολογηθεί ή νηολογούνται στην ελληνική σημαία η υπογραφή διεθνών συλλογικών συμβάσεων εργασίας για κατώτερα πληρώματα, καθώς και για τις ειδικότητες του ανθυποπλοιάρχου και του γ’ μηχανικού.
Η τροπολογία εντάχθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του άρθρου 13 ν.δ. 2687/1953, η οποία δίνει τη δυνατότητα ναυτολόγησης Ελλήνων ναυτικών στα υπό ελληνική σημαία πλοία μέχρι 3.000 ΚΟΧ με βάση τις διεθνείς ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Η ρύθμιση αφορά μόνο στα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3.000 ΚΟΧ, από τα οποία εξαιρούνται τα πλοία της ακτοπλοΐας.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία κάνει λόγο «για καταστρατήγηση των συλλογικών εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών».
Όπως προστίθεται, από το γενικό γραμματέα της ΠΝΟ, Γιάννη Χαλά: «Είμαι και θα συνεχίσω να είμαι ευθέως αντίθετος σε κάθε προσπάθεια μείωσης των μισθών των Ελλήνων ναυτικών και εξομοίωσή τους με ναυτικούς τρίτων χωρών εκτός Ευρώπης. Με γεμίζει με λύπη το γεγονός της παράκαμψης με νόμο της ναυτολόγησης του Έλληνα πλοιάρχου, κάτι που πριν από μερικές ημέρες κανένας δεν θα μπορούσε να φανταστεί».
Συνεχίζοντας, ανέφερε: «Η κυβέρνηση κάνει ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα για τον αφανισμό των Ελλήνων ναυτεργατών από την ποντοπόρο ναυτιλία, αφού όπως προκύπτει από την τροπολογία ο μοναδικός Έλληνας ναυτικός που θεσμοθετημένα μέσω των εγκριτικών πράξεων στα νηολογημένα με ελληνική σημαία πλοία καταργείται και αυτός εφόσον δεν υπάρχουν προσφερόμενοι άνεργοι».