Την αντιπροσωπευτική και διεθνώς εμβληματική ονομασία ΟΠΛΙΤΗΣ (HOPLITE), έδωσε η ελληνική EODΗ στο τεθωρακισμένο όχημα (4×4) που σχεδίασε και το οποίο μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει επισήμως στο ΓΕΣ και το ΓΕΕΦ, σύμφωνα με το doureios.com.
Το τεθωρακισμένο όχημα ΟΠΛΙΤΗΣ (4×4) αναπτύχθηκε με πόρους της EODH για την κάλυψη εθνικών και διεθνών αναγκών σε τεθωρακισμένα οχήματα μεγάλης ευκινησίας πολλαπλού ρόλου. Πρόκειται για νέας γενιάς όχημα, σπονδυλωτής σχεδίασης και υψηλών επιδόσεων, κατάλληλο να καλύψει μια ευρεία γκάμα αποστολών Στρατιωτικής και Αστυνομικής φύσεως.
Η σχεδιαστική ομάδα της EODH, βασίσθηκε σε δοκιμασμένα απάρτια από εξειδικευμένες εταιρείες εγνωσμένου κύρους, για να σχεδιάσει ένα όχημα υψηλής επιχειρησιακής αξίας, που ξεχωρίζει για μια πληθώρα καινοτομιών και ταυτόχρονα ενσωματώνει κορυφαίο επίπεδο προστασίας για την κατηγορία του.
Κύρια επιδίωξη της νέας σχεδίασης είναι η δημιουργία μιας βασικής πλατφόρμας μέγιστου μικτού βάρους 12 τόννων με ωφέλιμο φορτίο 2 τόννων, ευκολοπροσάρμοστης σε διαφορετικούς ρόλους, με κύρια χαρακτηριστικά την Στρατηγική και Τακτική ευκινησία, την μεγάλη αξιοπιστία και επιχειρησιακή ετοιμότητα με τις μικρότερες δυνατές απαιτήσεις σε Διοικητική Μέριμνα, την υψηλή επιβιωσημότητα και την δυνατότητα διεξαγωγής επιχειρήσεων κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
Η EODH υποστηρίζει ότι το τελικό προϊόν προσφέρεται με απολύτως λογικό κόστος και χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση, την ασφάλεια και την εργονομία για το πλήρωμα και την μεταφερόμενη ομάδα.
Aπό πλευράς γενικών χαρακτηριστικών:
• Το όχημα βασίζεται σε ένα βαρέως τύπου, αυτοφερόμενο σκάφος ειδικά σχεδιασμένο για αντοχή σε εκρήξεις, προετοιμασμένο εκτενώς για σκληρή στρατιωτική χρήση.
• Στο άνω μέρος αυτού του άκαμπτου σκάφους εδράζεται μια πλήρως προστατευμένη καμπίνα (κάψουλα αποστολής), βελτιστοποιημένη για μέγιστο εσωτερικό χώρο και ευελιξία στην αποστολή.
• Η καμπίνα είναι προσθαφαιρούμενη, συνδέεται με το βασικό σκάφος με ταχυσυνδέσμους και μπορεί να αντικαθίσταται σε ελάχιστο χρόνο ακόμη και σε συνθήκες πεδίου.
• Χρησιμοποιώντας το ίδιο σκάφος με διαφορετική κάψουλα αποστολής, μπορεί το όχημα να αλλάζει ρόλο σε ελάχιστο χρόνο ανάλογα με τις υφιστάμενες ανάγκες.
• Επιπλέον, η καμπίνα μπορεί να ανασηκώνεται υδραυλικά σε πλευρική θέση για να παρέχει εύκολη πρόσβαση στο συγκρότημα ισχύος και μετάδοσης κίνησης.
• Το όχημα έχει σχεδιαστεί για απρόσκοπτη λειτουργία σε ακραίες συνθήκες περιβάλλοντος (-23°C έως +49 °C).
• Προσφέρει πολλές δυνατότητες διαφορετικής διαμόρφωσης βασισμένες σε παραλλαγές του βασικού σχεδίου καμπίνας, διατηρώντας όμως ένα κοινό πλαίσιο.
• Η στάνταρ καμπίνα διαθέτει 5 πόρτες και επίπεδη οροφή.
• Διατίθενται παραλλαγές με 2, 3 και 4 θύρες σε επίπεδες ή ψηλές οροφές.
• Στο οπίσθιο μέρος η καμπίνα μπορεί να δεχθεί φορτία ή διαφόρους τύπους οπλικών συστημάτων, αισθητήρων και τυποποιημένων κλωβών.
• Η βασική έκδοση έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να μεταφέρει πλήρωμα 8 ατόμων.
Στον κρίσιμο τομέα της προστασίας – επιβιωσημότητας, που αντιπροσωπεύει και πεδίο εξειδικεύσεως της EODH, η ελληνική εταιρεία έχει αποδώσει ιδιαίτερη σημασία, με τις παρακάτω προβλέψεις.
Το παρεχόμενο επίπεδο προστασίας για τους επιβαίνοντες είναι κατηγορίας Level 3 με βάση την STANAG 4569 του ΝΑΤΟ.
Το ανθεκτικό σε εκρήξεις σκάφος και το δάπεδο της καμπίνας λειτουργούν ως διπλός μηχανισμός απορρόφησης ενέργειας και παρέχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά ασφαλείας για τους επιβάτες του οχήματος.
Τα ειδικά αιωρούμενα καθίσματα αντιναρκικής προστασίας με ζώνες ασφαλείας 5 σημείων παρέχονται ως στάνταρ εξοπλισμός.
Από πλευράς οπλισμού, το όχημα δύναται να εφοδιαστεί με Τηλεχειριζόμενο Σταθεροποιημένο Σταθμό Οπλισμού (RCWS) που μπορεί να φιλοξενήσει βαρύ πολυβόλο M2ΗΒ των 12,7 mm. Το συνολικό βάρος του συστήματος είναι 250 κιλά, διαθέτει σταθεροποίηση σε δύο άξονες, σκοπευτικό ημέρας νύκτας και απόθεμα πυρομαχικών 500 φυσίγγια. Εναλλακτικά, στη θέση του πολυβόλου Μ2ΗΒ μπορεί να τοποθετηθεί πολυβόλο βομβίδων 40 mm ή πολυβόλο 7,62 mm/ 5,56 mm.
Επιπλέον, στην οροφή του οχήματος φέρονται 2 τετραπλοί εκτοξευτές καπνογόνων βομβίδων των 76 mm.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ελληνοτουρκικά 22.08.2020 – 10:57272
Οι Γάλλοι “κατεβαίνουν” Κρήτη-Μαχητικά των ΗΑΕ “κλειδώνουν” τους Τούρκους
Ο ΟΠΛΙΤΗΣ μπορεί να προσφερθεί στις παρακάτω στρατιωτικές εκδόσεις για την κάλυψη διαφορετικών αναγκών:
• Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Προσωπικού.
• Φορέας Οπλικών Συστημάτων.
• Τεθωρακισμένο Όχημα Αναγνώρισης.
• Τεθωρακισμένο Όχημα Μεταφοράς Αισθητήρων Ανίχνευσης (ραντάρ, κάμερες, δέκτης ESM, Tactical UAV).
• Μεταφοράς Προωθημένου Παρατηρητή Πυροβολικού.
• Κέντρο Διευθύνσεως Πυρών πυροβολικού Μάχης και Α/Α.
• Φορέας συστημάτων Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικού Πολέμου.
• Ασθενοφόρο.
• Τεθωρακισμένο Όχημα Διοικήσεως.
• Μεταφοράς ομάδας Μηχανικού Μάχης.
• Όχημα ΑΡΒΧ Πολέμου (ανίχνευσης, άμεσης επέμβασης).
Ως προς το φάσμα αποστολών εσωτερικής ασφαλείας, ο ΟΠΛΙΤΗΣ μπορεί να καλύψει τις παρακάτω εφαρμογές:
• Επιτήρησης συνόρων.
• Μεταφοράς Προσωπικού.
• Σταθμός Διοικήσεως.
• Καταστολής ταραχών.
• Όχημα επέμβασης σε περιπτώσεις αεροπειρατείας, τρομοκρατίας, ομηρίας, στάσης εντός φυλακών κ.λπ.
• Προστασίας αεροδρομίων, στόχων υψηλής σημασίας, προσώπων VIP.
• Φορέας Αισθητήρων.
• Ασθενοφόρο.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος είναι τα εξής:
Κινητήρας 5.7L Turbo Diesel.
Ισχύς 300hp/221kW.
Ροπή 1.100Nm @1.200-1.800rpm.
Κιβώτιο Ταχυτήτων Πλήρως Αυτόματο 6 σχέσεων.
Μέγιστη Ταχύτητα 120 χ.α.ώ.
Αυτονομία 700 χλμ.
Ακτίνα στροφής 16,5 μ.
Ανωφέρεια 60%.
Πλευρική Κλίση 35%.
Κιβώτιο μετάδοσης 2 σχέσεων (αργό-γρήγορο) με ενσωματωμένο Χειρόφρενο.
Σύστημα διεύθυνσης Υδραυλικό.
Ηλεκτρικό σύστημα 24V-360Amp με φώτα συσκότισης.
Σύστημα Πέδησης Υδραυλικό με δίσκους εμπρος-πίσω και σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS).
Άξονες Ανεξάρτητοι εμπρος και πίσω με 100% μπλοκάρισμα διαφορικών.
Αναρτήσεις με ελικοειδή ελατήρια, υδραυλικούς αποσβεστήρες κραδασμών και ράβδους Σταθεροποίησης.
Μέχρι σήμερα, η EODH έχει ολοκληρώσει την φάση της σχεδίασης και ανάπτυξης και προχώρησε στην κατασκευή ενός πρωτότυπου για τις απαραίτητες δοκιμές και την πιστοποίηση με βάση τα Ευρωπαϊκά και ΝΑΤΟϊκά πρότυπα. Το επόμενο βήμα είναι η κατασκευή ενός δεύτερου πρωτοτύπου στην Ελλάδα, το οποίο θα έχει και την τελική διαμόρφωση η οποία θα έχει υποδειχθεί και συμφωνηθεί σε συνεργασία με τον χρήστη και θα ενσωματώνει σε μέγιστο βαθμό επιλεγμένα και πιστοποιημένα Ελληνικής κατασκευής υποσυστήματα. Θα ακολουθήσει η εκτέλεση σειράς δοκιμών και πιστοποιήσεων από πλευράς χρήστη, η αποκατάσταση τυχόν παρατηρήσεων και στην συνέχεια το όχημα θα είναι έτοιμο για παραγωγή σε σειρά.
Η σχεδίαση δύναται να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις και ανάγκες του χρήστη, ενώ διασφαλίζεται η άριστη εκπαίδευση του προσωπικού, η αδιάλειπτη τεχνική υποστήριξη του υλικού και η συνεχής επάρκεια ανταλλακτικών.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.