H πανδημία του κορονοϊού έχει ρίξει το τελειωτικό κτύπημα στις αεροπορικές εταιρείες της Ινδίας, που ήδη μάχεται με ένα σπασμένο μοντέλο τιμολόγησης και μια εγχώρια επιβράδυνση.
«Πούλησα το σπίτι μου και μετακόμισα σε ένα μικρό διαμέρισμα επειδή δεν μπορούσα πλέον να πληρώσω το στεγαστικό μου δάνειο», λέει ένας πρώην πιλότος που επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμος.
Ο 38χρονος, ο οποίος εργαζόταν για την κρατική Air India, δήλωσε ότι ο ίδιος και οι συγγενείς του παρενοχλήθηκαν επανειλημμένα από την τράπεζα όταν άρχισε να αθετεί τις πληρωμές του.
“Οι τραπεζίτες ήρθαν ακόμη και στο σπίτι μου και ήταν ντροπιαστικό για μένα. Έτσι παράτησα το σπίτι μου σε μια πώληση απελπισίας. Ήταν σπαρακτική.”
Υπήρξε μια εποχή που το να πετάς για την Air India ήταν μια προσοδοφόρα καριέρα. Το 2011, οι ανώτεροι πιλότοι κέρδιζαν έως και 10 εκατομμύρια ρουπίες, οι οποίες, με την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία, ανέρχονται σε περισσότερα από 135.000 δολάρια ή 103.000 λίρες.
Αλλά η ναυαρχίδα αερομεταφορέας της χώρας είναι πλέον σε πτώχευση. Ψάχνει για έναν αγοραστή για χρόνια – μια προοπτική που έχει αμυδρό ή και σκοτεινό ποσοστό εν μέσω της πανδημίας, σύμφωνα με πληροφορίες, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να εξετάσει ακόμη και την διαγραφή 3,3 δις δολαρίων της αεροπορικής εταιρείας από τη συμφωνία των ημερών υπηρεσίας.
Η Air India δεν είναι η μόνη που έχει πρόβλημα. Ινδική αεροπορία – κάποτε πολλά υποσχόμενη με φιλόδοξες θέσεις εργασίας – τα τελευταία χρόνια παραπαίει. Επτά αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Jet Airways, ο παλαιότερος ιδιωτικός αερομεταφορέας της Ινδίας που συχνά χαιρετίστηκε ως μια ιστορία επιτυχίας, έκλεισαν τα καταστήματά τους την τελευταία δεκαετία. Και τώρα covid-19 απειλεί τα υπόλοιπα, επιδεινώνοντας την επίδραση των ετών των υψηλών τιμών των καυσίμων, βαρείς φόρους, χαμηλή ζήτηση και cut-throat ανταγωνισμού.
Και έρχεται μετά από μια δύσκολη χρονιά παγκοσμίως – το 2019, η γείωση των αεροσκαφών 737 Max της Boeing λόγω τεχνικών ζητημάτων και τα προβλήματα της Airbus με τους κινητήρες Pratt & Whitney, οι οποίοι χτύπησαν σκληρά τις αεροπορικές εταιρείες. Αν και οι χαμηλότερες τιμές των καυσίμων των αερομεταφορών προσέφεραν κάποια ανάπαυλα, δεν ήταν αρκετό για να αναρρώσουν από τις μακροχρόνιες απώλειες.
Η μεγαλύτερη πρόκληση, λένε οι ειδικοί, είναι η επιβράδυνση της επιβατικής κίνησης. Το αυστηρό lockdown του κορονοϊού της Ινδίας, το οποίο διήρκεσε περισσότερο από δύο μήνες, σταμάτησε όλη την εναέρια κυκλοφορία. Παρά το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αρχίσει να λειτουργούν και πάλι, πολύ λιγότεροι άνθρωποι πετούν και η διεθνής κυκλοφορία εξακολουθεί να περιορίζεται σημαντικά.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.