«Στα κάγκελα» με τους χειρισμούς του υπουργού Περιβάλλοντος Κωστή Χατζηδάκη, είναι τόσο κοινωνικές όσο και κοινωνικές ομάδες, ο οποίος Υπουργός το απόγευμα της Παρασκευής ανακοίνωσε μια σειρά αυξήσεων στην ενέργεια για προμηθευτές και καταναλωτές, στην προσπάθειά του να κλείσει μια οικονομική τρύπα που ο ίδιος δημιούργησε με τους καταστροφικούς χειρισμούς του.
Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) ζητά να αποσυρθεί το νέο χαράτσι στα καύσιμα, 0,03 ευρώ ανά λίτρο στο ντίζελ κίνησης, που βαφτίστηκε «πράσινο τέλος», σημειώνοντας ότι «οι καταναλωτές, οι πρατηριούχοι και ειδικά οι επαγγελματικοί κλάδοι που χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης, όπως π.χ. φορτηγατζήδες, τεχνικά έργα, αγρότες, μεταποίηση κ.λπ., δεν μπορούν ούτε τη σημερινή φορολογία καυσίμων να σηκώσουν».
Την αντίθεσή της με το πακέτο των μέτρων εξυγίανσης του λογαριασμού χρηματοδότησης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας εκφράζει και η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας, καθώς περιλαμβάνεται η επιβολή εφάπαξ έκτακτης εισφοράς 6% επί του τζίρου του 2020 για τα παλιότερα έργα ΑΠΕ που τέθηκαν σε λειτουργία πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 2015.
Επίσης, ο κ. Χατζηδάκης, προκειμένου να κλείσει τη «μαύρη τρύπα» στον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ, καθιερώνει «μηχανισμό ισόποσης αυξομείωσης μεταξύ Χρέωσης Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας και Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ)».
Δηλαδή, όταν του χρόνου λειτουργήσει το καλώδιο Πελοπόννησος – Κρήτη και μειωθούν οι ΥΚΩ κατά 50.000.000 ευρώ, οι καταναλωτές δεν θα δουν κανένα όφελος. Γιατί; Γιατί θα αυξηθεί κατά 50.000.000 ευρώ το ΕΤΜΕΑΡ.