Η ΠΟΜΙΔΑ καταγγέλλει «εικονικές» αναστολές συμβάσεων πολλών εργαζόμενων με στόχο την μείωση των ενοικίων κατά 40%.
Συγκεκριμένα μέλη της ΠΟΜΙΔΑ αναφέρουν ότι ορισμένοι εργοδότες βγάζουν σε αναστολή για 10 ημέρες ( ή και λιγότερες), κάθε μήνα, μερικούς από τους εργαζόμενους τους. Αυτοί με τη σειρά τους δικαιούνται ολόκληρη την μείωση ενοικίου 40%, κάθε μήνα, και όχι συναθροίστηκα π.χ. στο τρίμηνο ή αναλογικά στο 1/3 του 40% που αναλογεί στον κάθε μήνα.
Έτσι, με τη συμπαιγνία αυτή, οι ιδιοκτήτες αναγκάζονται σε μείωση ολόκληρου του ενοικίου τόσο της κύριας, όσο και της τυχόν φοιτητικής κατοικίας (τέκνου) του εργαζόμενου. Το φαινόμενο αυτό έχει πάρει ιδιαίτερη έκταση στην επαρχία όπου αγροτικές και τουριστικές επιχειρήσεις μικρομάγαζα, οικογενειακές επιχειρήσεις κλπ «περνούν» στην Εργάνη «μαϊμού» αναστολές συμβάσεων για λίγες ημέρες ενώ στην πραγματικότητα οι εργαζόμενοι συνεχίζουν την απασχόληση τους κανονικά. Η εμφάνισή τους στην «Εργάνη» έστω και με μια ημέρα αναστολής σύμβασης τους δίνει πάτημα για να διεκδικήσουν μείωση 40% στα ενοίκια. Έτσι οι ιδιοκτήτες αναγκάζονται να χάσουν μέρος από το εισόδημά τους, χωρίς επί της ουσίας να πλήττεται ο εργαζόμενος για ολόκληρο το μήνα.
Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι η νομοθεσία έχει ένα κενό: Ενώ για τις επιχειρήσεις η μόνη προϋπόθεση για την μείωση ενοικίου είναι η ένταξη της στους λεγόμενους πληττόμενους ΚΑΔ, ή το κλείσιμο της με κρατική εντολή για δεκατέσσερις ημέρες, για τους εργαζόμενους δεν υπάρχει κάποια τέτοια προϋπόθεση. Θυμίζουμε ότι οι εικονικές αναστολές εργασίας ήταν ένα πρόβλημα που είχε εντοπιστεί στο πρώτο lockdown όπου διάφοροι επιτήδειοι έβγαζαν φίλους και συγγενείς σε αναστολές για να διεκδικήσουν ολόκληρη την αποζημίωση ειδικού σκοπού. Το πρόβλημα επιλύθηκε στην πορεία και πλέον η Εργάνη εμφανίζει αναλυτικά τον αριθμό των ημερών που βρίσκονται οι εργαζόμενοι σε αναστολή, ενώ το μετρό εφαρμόζεται υπό το βάρος αυστηρών προστίμων για τις ψευδείς δηλώσεις.
Σε άλλες περιπτώσεις ο ενοικιαστής ανακοινώνει καθυστερημένα την αναστολή σύμβασης με αποτέλεσμα ο ιδιοκτήτης να χάνει και την προθεσμία για να κάνει δήλωση COVID ώστε να πάρει την αποζημίωση (ενώ ο ενοικιαστής παρακρατεί τη διαφορά από τα επόμενα μισθώματα). Ας δούμε μια συγκριμένη καταγγελία για το θέμα αυτό: Ο εργοδότης ενός ενοικιαστή καταχώρησε νόμιμα την αναστολή του για 20 ημέρες τον Αύγουστο 2020 αρκετά αργότερα στις 15 Σεπτεμβρίου 2020 και στη συνέχεια ενημερώθηκε ο ιδιοκτήτης εκείνη την ημέρα (15.09.2020). Το ηλεκτρονικό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ επέτρεψε την καταχώριση εκείνη την ημέρα κάτι που δεν μπορούσε να γίνει στο αντίστοιχο σύστημα TAXISNET COVID καθώς η ην αρχική δήλωση COVID ήταν διαθέσιμη μέχρι 20 Αυγούστου 2020. Η πλατφόρμα του TAXISNET ξεκλείδωσε αργότερα μόνο για τροποποιητικές δηλώσεις και όχι για τις αρχικές δηλώσεις. Έτσι ο ενοικιαστής κατέβαλε μειωμένο ενοίκιο τον επόμενο (για τον προηγούμενο) μήνα χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα από τον Ιδιοκτήτη να δηλώσει αντίστοιχα στο TAXISNET.