Ενεργοποιείται στις αρχές του 2021 η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου, μέσω της οποίας η Πολιτεία θα αποκτήσει επιτέλους σαφή εικόνα για όλα τα κτήρια, νόμιμα και αυθαίρετα.

Θα αποτυπώσει τα χαρακτηριστικά του κτηριακού αποθέματος της χώρας, την υφιστάμενη κατάσταση, τις άδειες, καθώς και όποια μεταβολή στα παραπάνω κατά τη διάρκεια του χρόνου ζωής κάθε κτηρίου ή διηρημένης ιδιοκτησίας.

Ουσιαστικά πρόκειται για έναν ηλεκτρονικό φάκελο, που περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία ενός κτηρίου (οικοδομική άδεια, σχέδια, πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης, μελέτη στατικής επάρκειας, δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αυθαιρέτων κ.λπ.).

Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, υποχρέωση για εισαγωγή στον θεσμό έχουν τα νέα κτήρια (για όσα δηλαδή εκδίδονται νέες οικοδομικές άδειες), ενώ τα παλαιότερα θα αποκτούν Ηλεκτρονική Ταυτότητα όταν μεταβιβάζονται.

Η συμπλήρωση του φακέλου θα γίνεται ηλεκτρονικά, με τη βοήθεια επιβλέποντος μηχανικού, κάτι που φυσικά συνεπάγεται αμοιβή για τον μηχανικό και άρα, επιπλέον επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες ακινήτων. Το κόστος εκτιμάται γύρω στα 300 ευρώ.

Την Παρασκευή δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (Β’ 5447) η απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δημήτρη Οικονόμου για την υλοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας του Ηλεκτρονικού Μητρώου της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτηρίου.

Η ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος «Ταυτότητα Κτηρίου» θα γίνει έως τις 31/12/2020 από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, που ορίζεται και πάροχος των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς το ΥΠΕΝ, τους μηχανικούς και τους πολίτες. Η καταχώρηση της Ταυτότητας Κτηρίου και της Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας στο σύστημα θα γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά και χωρίς χρέωση.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το τέλος ανταπόδοσης που δικαιούται ο πάροχος (ΤΕΕ) αποκλειστικά για την έκδοση πιστοποιητικών ορίζεται σε 20 ευρώ ανά εκδιδόμενο πιστοποιητικό.