ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Μαύρα σύννεφα» στον ορίζοντα του τουρισμού για το 2025...
prodeals

Αυτό θα είναι το ποσοστό του Δημοσίου στην ΕΛΒΟ – «Έπεσαν» οι υπογραφές

Αυτό θα είναι το ποσοστό του Δημοσίου στην ΕΛΒΟ – «Έπεσαν» οι υπογραφές

To ελληνικό Δημόσιο αναμένεται να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας ΕΛΒΟ 2020, με ποσοστό που αγγίζει το 21%, μετά την υπογραφή της συμφωνίας από το υπουργείο Οικονομικών.

Ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας σχετικά με το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου να συμμετάσχει με ποσοστό μέχρι 21% στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας «ΕΛΒΟ 2020», δήλωσε ότι: «Υπεγράφη σήμερα η συμφωνία μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου από τον Υπουργό Οικονομικών, και του πλειοδότη του διαγωνισμού, αναφορικά με το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου να συμμετάσχει με ποσοστό μέχρι 21% στο μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας “ΕΛΒΟ 2020”. Ο συγκεκριμένος όρος του διαγωνισμού είχε προβλεφθεί λόγω και του τομέα δραστηριοποίησης της ΕΛΒΟ. Μία εταιρεία με μακρά ιστορία, που τελεί σε ειδική εκκαθάριση, από το 2014 μέχρι σήμερα.

Υπενθυμίζεται ότι είχαν διενεργηθεί, χωρίς αποτέλεσμα, δύο δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, ένας τον Απρίλιο του 2017 και ένας τον Αύγουστο του 2018, και ένας διαγωνισμός, με ελεύθερη διαπραγμάτευση, που ματαιώθηκε, τον Φεβρουάριο του 2019.

Τον Μάρτιο του 2020, ο Εκκαθαριστής προχώρησε εκ νέου σε δημόσια πρόσκληση διεξαγωγής του διαγωνισμού, με ελεύθερη διαπραγμάτευση. Μέσω της διαδικασίας αυτής αναδείχθηκε ο εν λόγω πλειοδότης.

Μετά από έξι χρόνια παλινωδιών και ατελέσφορων διαδικασιών, η ΕΛΒΟ μπορεί πλέον να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία και ειδικότερα για τη Βόρεια Ελλάδα, στηρίζοντας την τοπική κοινωνία, με τη δημιουργία πολλών θέσεων εργασίας. Η Ελληνική Κυβέρνηση συνεχίζει να εργάζεται, με μεθοδικότητα, αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα, για την ανασυγκρότηση, σε υγιείς βάσεις, των δομών της αμυντικής βιομηχανίας».

Ποιος είναι ο νέος ιδιοκτήτης

Η κοινοπραξία SK Group και η Plasan ισραηλινών συμφερόντων προηγήθηκε στο διαγωνισμό για την απόκτηση της ΕΛΒΟ με την εξαγορά Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων καθώς κατέθεσε την επικρατέστερη πρόταση εξαγοράς ηγούνται από τους διευθύνοντες συμβούλους Samy Katsav (SK Group) και Dani Ziv (Plasan) οι οποίοι από κοινού θα ελέγχουν έως και το 79% της νέας ΕΛΒΟ.

Ο Έλληνας επιχειρηματίας Αριστείδης Γλίνης πιθανότατα θα είναι ο επικεφαλής management της ελληνικής εταιρείας και μόλις εγκριθεί η πρόταση οι επενδυτές θα αναλάβουν να συγκροτήσουν τη νέα εταιρεία σε διάστημα 3 μηνών.

Ένας κύριος στόχος των ισραηλινών επιχειρηματιών είναι να αποκτήσουν τα προϊόντα τους Ευρωπαϊκό και ΝΑΤΟικό «διαβατήριο» ώστε να εξάγονται με μεγαλύτερη επιτυχία στην διεθνή αγορά.

Οι νέες κατηγορίες οχημάτων που θα κατασκευάζει η νέα ΕΛΒΟ σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι τρεις και θα περιλαμβάνουν στρατιωτικά οχήματα, οχήματα ειδικού τύπου και πολιτικά οχήματα. Ωστόσο, μπορεί να περιληφθούν και άλλα προϊόντα όπως φορητός οπλισμός, προστιθέμενα συστήματα θωράκισης οχημάτων και ηλεκτροπτικός εξοπλισμός.

Αυτό είναι λίαν πιθανό καθώς ο Samy Katsav ελέγχει μέσω του ομίλου Samy Group τις εταιρείες Israeli Weapons Indusries (IWI), Meprolight Ltd., Israel Shipyards Ltd. και Uni-Scope Optical.

Η ισραηλινή Plasan κατασκευάζει ήδη δύο οχήματα το Guarder και το SandCat.

To Guarder είναι ένα θωρακισμένο λεωφορείο για αστυνομικές δυνάμεις καταστολής, το οποίο βασίζεται στο σασί του γερμανικού ΜΑΝ SE (4X4) με χωρητικότητα 25 ανδρών. Το SandCat, είναι ένα θωρακισμένο όχημα χωρητικότητας τεσσάρων ή πέντε ανδρών, το οποίο βασίζεται στο σασί των αμερικανικών πολιτικών φορτηγών Ford F-350 και F-550.

Τα οχήματα είναι θωρακισμένα με σύνθετη θωράκιση (cοmposite armor) που συνδυάζει στρώσεις μετάλλου, πλαστικού και κεραμικού υλικού, καθώς και διάκενα αέρα. Ο μεγαλύτερος πελάτης φαίνεται να είναι η μεξικανική αστυνομία με 125 μονάδες και ακολουθούν χώρες όπως το Καζακστάν, η Κολομβία και η Νιγηρία με 25-30 μονάδες κάθε μία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τα συγκεκριμένα οχήματα μπορεί να χρησιμοποιηθούν από την Ελληνική Αστυνομία αλλά και από τον Ελληνικό Στρατό ιδίως τώρα που έχει ανακοινωθεί η αντικατάσταση 10.000 οχημάτων Mercedes και Steyr. Μάλιστα αν η νέα εταιρεία κερδίσει και το συμβόλαιο αντικατάστασής τους τα έσοδα της νέας ΕΛΒΟ θα είναι παχυλά για τουλάχιστον μία δεκαετία.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.