ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Μαύρα σύννεφα» στον ορίζοντα του τουρισμού για το 2025...
prodeals

Στις 15 Φεβρουαρίου οι υπογραφές για τη μεταβίβαση της ΕΛΒΟ

Στις 15 Φεβρουαρίου οι υπογραφές για τη μεταβίβαση της ΕΛΒΟ

Στις 15 Φεβρουαρίου αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ του εκκαθαριστή της ΕΛΒΟ, της εταιρείας EY, και της ισραηλινής Plasan για τη μεταβίβαση του ενεργητικού της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (εξοπλισμός, οικόπεδα, πατέντες κ.ά.) που κατέχει σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο.

Οι διαδικασίες θα είχαν προχωρήσει πιο γρήγορα, αλλά λόγω του κορωνοϊού νέοι ιδιοκτήτες της ΕΛΒΟ δεν μπορούν να ταξιδέψουν από το Ισραήλ. Η Plasan, σε συνεργασία με τη SK Group, ήταν η μόνη κοινοπραξία που κατέβηκε στον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της ΕΛΒΟ.

Κατά πληροφορίες οι διασυνδέσεις της εταιρείας με μέλη του Εμπορικού Επιμελητηρίου Ελλάδας – Ισραήλ, αλλά το business plan που κατέθεσε για την ανάπτυξη της κρατικής εταιρείας με έδρα τη Σίνδο της Θεσσαλονίκης, «έπεισαν» την κυβέρνηση να της δώσει την ΕΛΒΟ.

Το τίμημα για το 100% των μετοχών που ανήκει σήμερα στο Δημόσιο θα ανέλθει συνολικά στα 3 εκατ. ευρώ – έχει δοθεί προκαταβολή 1 εκατ. ευρώ –, αλλά σημασία έχει το επενδυτικό πρόγραμμα που θα υλοποιήσουν οι Ισραηλινοί για να αναβιώσει η εταιρεία και να ξεκινήσουν εκ νέου να βγαίνουν οχήματα από τις γραμμές παραγωγής.

Σήμερα η εταιρεία δεν λειτουργεί, το προσωπικό έχει μεταταχθεί σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες και το κράτος από το 2014, μέσω του ειδικού εκκαθαριστή, την κρατούσε «ζωντανή» με χρηματοδοτικές ενέσεις μέχρι να βρεθεί επενδυτής να ενδιαφερθεί για την απόκτησή της.

Η ΕΛΒΟ, λόγω της δεκαετούς κρίσης, δεν είχε παραγγελίες από το υπουργείο Άμυνας και όλα αυτά τα χρόνια συσσώρευσε ζημιές καθώς τα κόστη λειτουργίας ήταν υπέρογκα και τα έσοδα ελάχιστα. Δεν είναι τυχαίο ότι και οι τρεις προηγούμενοι διαγωνισμοί για την πώληση της ΕΛΒΟ ήταν άγονοι.

Ο Αριστείδης-Ανάργυρος Γλύνης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και μέτοχος με 4,8% της νέας εταιρείας ΕΛΒΟ 2020 που θα είναι ο συνεχιστής της παλαιάς ΕΛΒΟ και θα υπογράψει τη συμφωνία μεταβίβασης του ενεργητικού με τον εκκαθαριστή δήλωσε στο Βήμα τα εξής.

«Την ΕΛΒΟ η Plasan τη γνωρίζει πολύ καλά, καθώς στη δεκαετία του 2000 είχαν συνεργαστεί για τη θωράκιση στρατιωτικών οχημάτων τύπου Hummer, αλλά και σε άλλα προγράμματα. Είμαστε στρατηγικοί επενδυτές, γνωρίζουμε τη σημασία της ΕΛΒΟ στην ελληνική οικονομία και στην απασχόληση στη Βόρεια Ελλάδα και θα τη στηρίξουμε με ένα φιλόδοδο επενδυτικό πρόγραμμα με ορίζοντα τριετίας».

Εκτιμάται πως οι επενδύσεις εκσυγχρονισμού της Plasan στην ΕΛΒΟ θα ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ και σε πρώτη φάση θα προσληφθούν περίπου 100 εργαζόμενοι.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Υπενθυμίζεται πως το ελληνικό Δημόσιο έχει την προαίρεση (option) να αποκτήσει σε δεύτερο χρόνο το 21% των μετοχών της νέας αποκρατικοποιημένης ΕΛΒΟ σε τίμημα που θα καθοριστεί μετά την αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.