Ο ένας μετά τον άλλο οι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας δέχονται τα χτυπήματα από το ολικό lockdown που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση, με τα καταστήματα αποκριάτικων ειδών να παίρνουν σειρά.
Αρχικά τα Χριστουγεννιάτικα βρέθηκαν στο ναδίρ, καθώς ελάχιστοι ψώνισαν για να στολίσουν τα σπίτια τους. Οι φετινές Απόκριες θα είναι διαφορετικές κάτι που θα επηρεάσει και τις πωλήσεις των ειδών, καθώς οι παρελάσεις και τα πάρτι αποτελούν πλέον όνειρο θερινής νυκτός.
Φέτος, τα περιοριστικά μέτρα λόγω κορωνοϊού κρατούν κλειστά τα καταστήματα σε όλη τη διάρκεια της αποκριάτικης περιόδου ενώ το μέγεθος της απώλειας συνολικά για τις επιχειρήσεις του κλάδου μπορεί να γίνει καλύτερα αντιληπτό, όταν ακόμη και οι μεγάλες αλυσίδες όπως η Jumbo στα οικονομικά τους αποτελέσματα κάνουν ξεχωριστή αναφορά στο «χαμένο Τριώδιο».
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Όμιλο Jumbo, η πτώση των πωλήσεων τον Φεβρουάριο του 2021 έφτασε περίπου στο 34% συγκριτικά με το 2020 ενώ διευκρινίζεται ότι οι περσινές πωλήσεις τον αντίστοιχο μήνα είχαν επηρεαστεί θετικά λόγω της Αποκριάς.
Περιορισμένες οι ηλεκτρονικές πωλήσεις για τα αποκριάτικα
Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ το insider.gr οι απώλειες της συγκεκριμένης περιόδου ακόμη και για επιχειρήσεις που διαθέτουν e-shop (όπως για παράδειγμα Μουστάκας, Perfect Toys κ.α), αναμένονται μεγάλες, καθώς από τη μία πλευρά η ζήτηση είναι σημαντικά μειωμένη εφόσον δεν πραγματοποιούνται αποκριάτικες εκδηλώσεις και από την άλλη οι ηλεκτρονικές πωλήσεις δεν βοηθούν τα συγκεκριμένα προϊόντα.
«Οι αποκριάτικες στολές δεν είναι όπως τα παιχνίδια που τα παραγγέλνει κανείς εύκολα από το διαδίκτυο. Οι καταναλωτές θέλουν προηγουμένως να τις δουν, να τις δοκιμάσουν, είναι όπως όταν αγοράζει κανείς ρούχα. Ακόμη και οι γονείς που θέλουν να ψωνίσουν για τα παιδιά τους και να τηρήσουν το έθιμο, κάνουν δύσκολα ηλεκτρονικές αγορές» σημειώνει στο insider.gr o Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών.
Κι αν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου έχουν τη δυνατότητα έστω και για περιορισμένα έσοδα μεσώ των e-shop τους, εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς τις απώλειες για τα μικρά καταστήματα, που έχουν μηδενικά έσοδα αυτή την περίοδο. Ενδεικτικό πάντως της κατάστασης στην αγορά φέτος, όπως επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος είναι ότι οι βιοτεχνίες παραγωγής αποκριάτικων στολών που προμηθεύουν τα καταστήματα παιχνιδιών καταγράφουν πτώση στις πωλήσεις τους άνω του 80%.
Έτσι, οι Απόκριες αποτελούν για τα καταστήματα παιχνιδιών άλλη μία «καλή» περίοδο που «χάνεται» εν μέσω πανδημίας, μετά το περσινό Πάσχα αλλά και τα Χριστούγεννα καθώς τα καταστήματα λειτούργησαν μόνο με click away. To μεγάλο «στοίχημα» για τις επιχειρήσεις του κλάδου είναι πλέον το Πάσχα, που ελπίζουν ότι τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά, θα βάλουν έσοδα στα ταμεία τους και θα πάρουν «ανάσα» έπειτα σχεδόν έναν χρόνο.