Εννέα χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανάμεσά τους και η Ελλάδα συζητούν το ενδεχόμενο να οριστεί μία καταληκτική ημερομηνία για την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η κίνηση αυτή παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς για πρώτη φορά επιχειρείται να τεθεί ένα σαφές χρονοδιάγραμμα, αναφορικά με τη μετάβαση από τα υγρά καύσιμα στην ηλεκτροκίνηση. Το όλο θέμα συζητήθηκε την Τετάρτη 10 Μαρτίου, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μετά από εισήγηση εννέα κρατών-μελών.
Επί κεφαλής αυτής της πρότασης βρίσκονται η Δανία με την Ολλανδία, ενώ συνυπογράφουν η Αυστρία, το Βέλγιο, η Ιρλανδία, η Λιθουανία, το Λουξεμβούργο, η Μάλτα και η Ελλάδα. Ζητούμενο, στην προκειμένη περίπτωση, είναι η ευθυγράμμιση των κλιματικών στόχων της ΕΕ με τον τομέα των μεταφορών.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τα αυτοκίνητα είναι υπεύθυνα για ένα ποσοστό της τάξης του 12% των συνολικών εκπομπών CO2, εντός της Ευρωπαϊκής επικράτειας. Το νούμερο αυτό ίσως να δείχνει μικρό, δεν παύει όμως να επιβαρύνει το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Πολύ δε περισσότερο, εάν αναλογιστεί κανείς πως οι ρύποι, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, παράγονται εντός του αστικού ιστού και όχι σε κάποια απομακρυσμένη από τον πληθυσμό περιοχή.
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Δανός υπουργός κλίματος, Dan Jorgensen, «θα πρέπει να επιταχύνουμε την πράσινη μετάβαση των οδικών μεταφορών και, ως νομοθέτες, να στέλνουμε σαφή μηνύματα σε κατασκευαστές αυτοκινήτων και σε καταναλωτές, σε ολόκληρη την ΕΕ».
Μεταξύ άλλων, η πρόταση ανέφερε πως καλό είναι να τροποποιηθεί η ισχύουσα νομοθεσία, ώστε να επιτρέπει στα κράτη-μέλη να αναλαμβάνουν και εθνική δράση, εφόσον επιθυμούν να θεσπίσουν πιο αυστηρά μέτρα ή να επιταχύνουν την όλη μετάβαση. Όλα αυτά έρχονται σε μία περίοδο όπου γίνονται αρκετές ζυμώσεις, καθώς τον προσεχή Ιούνιο θα ανακοινωθεί η νέα, αυστηρότερη πολιτική της ΕΕ, αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων.
Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η Μεγάλη Βρετανία δεσμεύτηκε ήδη να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων, από το 2030. Πέντε χρόνια νωρίτερα από την αρχική καταληκτική προθεσμία, του 2035. Αντίστοιχα, αρκετοί κατασκευαστές, όπως η Ford και η Volvo, έχουν ήδη θέσει το 2030 ως ορόσημο για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.