ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου διηπειρωτικού βλήματος της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Cosco: Σταμάτησε να ελλιμενίζει τα πλοία του στα λιμάνια του Ισραήλ

Ισχυρές συνέπειες για τη ναυτιλία

Cosco: Σταμάτησε να ελλιμενίζει τα πλοία του στα λιμάνια του Ισραήλ

Ο κινεζικός κρατικός ναυτιλιακός κολοσσός COSCO Shipping σταμάτησε να ελλιμενίζει τα πλοία του στα λιμάνια του Ισραήλ, σύμφωνα με την ισραηλινή οικονομική ιστοσελίδα Globes, σε δημοσίευμά της στις 7 Ιανουαρίου 2024.

Η εταιρεία, η τέταρτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, με περίπου το 11% του παγκόσμιου εμπορίου, έλαβε αυτή την απόφαση, παρόλο που δεν απειλείται ιδιαίτερα στην Ερυθρά Θάλασσα, λόγω του ίδιου του γεγονότος ότι είναι κινέζικη και λόγω των δεσμών της με το Ιράν το οποίο συνεργάζεται με τους αντάρτες Houthi στην Υεμένη.

Οι συνέπειες

Εκτός από την επίδραση στο εμπόριο μεταξύ της Άπω Ανατολής και του Ισραήλ, η απόφαση της COSCO είναι σημαντική γιατί συνεργάζεται με την ισραηλινή ναυτιλιακή εταιρεία ZIM, η οποία θα πρέπει τώρα να εκμεταλλεύεται περισσότερα πλοία στις εμπορικές γραμμές της Άπω Ανατολής, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει σε υψηλότερους ναύλους, καθώς η XIM θα έχει έλλειψη πλοίων.

Η δεύτερη άμεση επίδραση θα είναι στο Haifa Bayport, το οποίο διαχειρίζεται μια άλλη κρατική κινεζική εταιρεία, η SIPG.

Το λιμάνι εξαρτάται σε μείζονα βαθμό από τους ελλιμενισμούς των πλοίων της COSCO που το επισκέπτονται.

To Ιράν και η Κίνα

Οι Houthi απειλούν να επιτεθούν σε πλοία οποιασδήποτε εταιρείας που πλέει στο Ισραήλ, αλλά η Κίνα είναι ο πελάτης για το 90% του πετρελαίου που εξάγεται από το Ιράν.

Οι πιθανότητες να πλήξουν οι Houthi σε πλοία μιας κρατικής κινεζικής εταιρείας είναι επομένως πολύ χαμηλές, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τους λόγους της απόφασης της COSCO, για την οποία δεν έχουν ακόμη ειδοποιηθεί οι διεθνείς ναυτιλιακές εταιρείες.

Μία πρόγευση για την απόφαση της COSCO ήταν η πρόσφατη ανακοίνωση της θυγατρικής της OOCL με έδρα το Χονγκ Κονγκ ότι σταμάτησε να πραγματοποιεί μεταφορικό έργο προς το Ισραήλ λόγω «λειτουργικών προβλημάτων».

Αυτή η ανακοίνωση, που είχε σκοπό να της επιτρέψει να πλεύσει στην Ερυθρά Θάλασσα χωρίς παρέμβαση των Houthi, οδήγησε σε σημαντικές αντιδράσεις.

Στο τέλος, η εταιρεία ανακάλεσε την απόφασή της, όπως η ναυτιλιακή ONE (Ocean Network Express) με έδρα τη Σιγκαπούρη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
Στιγμιότυπο_οθόνης_2024-01-07_152816.png
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.