Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Εργασίας, μετά τις εκλογές της 25ης Ιουνίου, αναμένεται να επεκταθεί η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στις ΔΕΚΟ των μεταφορών που απασχολούν περίπου 180.000 εργαζόμενους.
Ο επόμενος κλάδος που θα ενταχθεί στο μοντέλο της ψηφιακής κάρτας το φθινόπωρο είναι ο κλάδος της ενέργειας και της βιομηχανίας.
Υπενθυμίζουμε ότι οι πρώτοι κλάδοι που είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα ένα χρόνο πριν ήταν οι τράπεζες και τα super market με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Στη συνέχεια το Φεβρουάριο της τρέχουσας χρονιάς εντάχθηκαν στη διαδικασία ο κλάδος της ασφάλισης και οι εταιρίες παροχής ιδιωτικής προστασίας (security).
Υπολογίζεται ότι έως τώρα το εν λόγω μέτρο καλύπτει περίπου 150.000 εργαζόμενους και, παρά τις όποιες τεχνικές δυσκολίες, ανέκυψαν σε αρχικό στάδιο, φαίνεται ότι λειτουργεί με σχετικά ομαλό τρόπο.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα περισσότερα μικροπροβλήματα εντοπίζονται στην καταγραφή των ωραρίων διαφόρων κλάδων που απασχολούνται με πλήρη απασχόληση.
Ορισμένα από τα προβλήματα αφορούν: τη δυνατότητα καταχώρισης της τέταρτης βάρδιας, την καταχώριση βαρδιών σε οπτικοακουστικά μέσα, τη δήλωση ωραρίου για οδηγούς, τη διαχείριση των διαλειμμάτων σε μεγάλες εργοστασιακές μονάδες κ.λπ.
Όταν προστεθούν και οι ΔΕΚΟ που έχουν επιλεχθεί, τότε ο αριθμός των εργαζομένων που θα βρίσκονται υπό καθεστώς Ψηφιακής Κάρτας θα φτάσει τις 330.000. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η ψηφιακή κάρτα αναμένεται να έχει επεκταθεί σε όλους τους κλάδους της οικονομίας στο τέλος του χρόνου.
Ειδικότερα , οι ΔΕΚΟ στις οποίες αναμένεται να επεκταθεί εντός καλοκαιριού η συγκεκριμένη διαδικασία ελέγχου του ωραρίου απασχόλησης, των υπερωριών και των αδειών, είναι οι εξής 14:
· Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού
· Hellenic Train
· ΕΛΤΑ
· ΕΥΔΑΠ
· Εγνατία Οδός ΑΕ
· Κτιριακές Υποδομές ΑΕ
· Αττικό Μετρό
· Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ)
· Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ)
· Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ)
· Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ ΑΕ)
· Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ ΑΕ)
· ΕΡΓΟΣΕ
· Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ ΑΕ)
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει μετά το έγκλημα των Τεμπών η ένταξη των εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας ώστε να ελέγχονται το ωράριο και οι υπερωρίες.
Η λειτουργία της ψηφιακής κάρτας εργασίας προβλέπει την ακριβή καταγραφή του ωραρίου για όλους τους εργαζόμενους αναφορικά με την φυσική παρουσία τους, στους χώρους εργασίας. Η Ψηφιακή Κάρτα θεωρείται ένα απαραίτητο τεχνολογικό εργαλείο ώστε να μπορούν από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς να εντοπίζονται οι όποιες παραβάσεις έχουν σημειωθεί, ανεξάρτητα εάν προέρχονται από επιχειρήσεις ή από εργαζόμενους.
Υπενθυμίζεται ότι μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, οι εργαζόμενοι μπορούν μέσω του κινητού τους τηλεφώνου να αξιοποιούν την Ψηφιακή Κάρτα. Αντίστοιχα, οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή Ergani CardScanner.
Με τον τρόπο αυτό, είναι εφικτό να ελέγχεται η έναρξη, αλλά και η λήξη του ωραρίου εργασίας. Τα όποια στοιχεία ανακύπτουν μεταδίδονται απευθείας στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II και έτσι, σε πραγματικό χρόνο, ελέγχεται η νομιμότητα της διαδικασίας. Εκτιμάται ότι η ψηφιακή κάρτα αποτελεί ασφαλιστική δικλείδα, για την προστασία βασικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, ώστε να αποφεύγονται οι υπερβάσεις ωραρίων και η απλήρωτη απασχόληση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.