Χίλια ρομπότ βρίσκονται σε λειτουργία στην ελβετική τράπεζα UBS αλλάζοντας δραστικά τις παραδοσιακές εργασιακές σχέσεις.
Και δεν μιλάμε για αυτοματισμούς ή αλγόριθμους αλλά ανθρωποειδή ρομπότ που εξυπηρετούν τους πελάτες, από τη θέση συμβούλου επενδύσεων ή ακόμα και για τον δανεισμό μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ιδιωτών. Από το 2016, η UBS πολλαπλασίασε τα ρομπότ που χρησιμοποιεί, από 20 σε 1.000 με επιχείρημα πως η ρομποτική θα ενισχύσει τις back office θέσεις εργασίας απελευθερώνοντας τους από τις «βαρετές εργασίες».
Η επέλαση των ρομπότ σε συνδυασμό με την ψηφιακή επανάσταση που έχει οδηγήσει το σύνολο, σχεδόν, των τραπεζικών εργασιών να πραγματοποιείται από το κινητό τηλέφωνο δημιουργεί προβληματισμό για δραστική μείωση της απασχόλησης στον τραπεζικό κλάδο.