Η πανδημία του κορωνοϊού πλήττει και τον τομέα της διαφήμισης, με τις περισσότερες διαφημιστικές να έχουν αναβάλλει τις καμπάνιες του. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ο κλάδος της διαφήμισης, μόνο στις ΗΠΑ, μπορεί να χάσει ακόμη και 26 δισεκατομμύρια δολάρια.
Το 80% των μεγάλων διαφημιζομένων σε όλον τον κόσμο αναβάλλουν τις καμπάνιες προβολής που είχαν προγραμματίσει, επειδή ψαλιδίζουν τους προϋπολογισμούς τους στην προσπάθεια να αντιμετωπίσουν το πλήγμα που έχουν δεχτεί οι επιχειρήσεις από την εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού.
Όπως προκύπτει από στοιχεία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιστών (WFA), το 81% στελεχών με ευθύνη εκπόνησης και χρηματοδότησης εκστρατειών μάρκετινγκ στις πιο ισχυρές πολυεθνικές του κόσμου αποκαλύπτουν ότι αναβάλλουν προγραμματισμένες διαφημιστικές εκστρατείες λόγω της κρίσης του κορωνοϊού, σύμφωνα με νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, όπως ανακοίνωσε η WFA. Μόνο στις ΗΠΑ, ο κλάδος των διαφημίσεων μπορεί να χάσει έσοδα ακόμη και 26 δισ. δολάρια., σύμφωνα με στοιχεία του CNBC.
Υπάρχουν όμως και κάποια αισιόδοξα σημάδια στην αγορά της διαφήμισης, καθώς κάποιες από τις εταιρείες εξακολουθούν να θέλουν να περάσουν στο κοινό τα μηνύματά τους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της WFA, το ένα τρίτο (34%) των μεγάλων εταιρειών προχωρούν σε αναβολές διαφημιστικών εκστρατειών για μικρό χρονικό διάστημα που αναμένεται να διαρκέσει από ένα έως δύο μήνες. Άλλο ένα 28% των εταιρειών προχωρεί σε αναβολές εκστρατειών για ένα ολόκληρο τρίμηνο. Επιπλέον, το 13% των επιχειρήσεων αναμένεται πως θα περιμένει να περάσει τουλάχιστον πρώτα ένα εξάμηνο προτού ξεκινήσει ξανά διαφημιστικές εκστρατείες. Ενα 6% ανέφερε επίσης ότι αναβάλλει για αόριστο χρόνο τις διαφημιστικές εκστρατείες με προοπτική ακόμη και αυτές να ακυρωθούν.
Το πιο αισιόδοξο και εκείνο που εμποδίζει την αγορά να δεχτεί ακόμη πιο ισχυρό πλήγμα είναι, σύμφωνα με τη WFA, ότι σχεδόν το 80% των εταιρειών εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το εργαλείο της διαφήμισης για να δημιουργήσει και να στείλει νέα μηνύματα στους πελάτες και τους καταναλωτές που ήδη χρησιμοποιούν ή μπορεί να χρησιμοποιήσουν προϊόντα και υπηρεσίες τους. Ηδη οι μισές από τις εταιρείες αυτές έχουν αρχίσει να μεταδίδουν τα μηνύματά τους μέσω της διαφήμισης. Επίσης η μία στις τρεις ετοιμάζεται να κάνει σύντομα κάτι τέτοιο.
Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να καταγράφεται μεγάλη μείωση στους ετήσιους προϋπολογισμούς διαφήμισης των εταιρειών. Αυτό γίνεται επειδή οι καμπάνιες που έχουν αναβληθεί ή ακυρωθεί είναι μεγαλύτερης αξίας από αυτές που πιθανώς τις αντικαθιστούν αλλά και επειδή οι ίδιες οι εταιρείες θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα λόγω της αβεβαιότητας που δημιουργεί η πανδημία.
Με βάση τα στοιχεία της WFA, μεγάλο μέρος των εταιρειών δηλώνουν ότι ψαλιδίζουν αρκετά τις διαφημιστικές τους δαπάνες. Το 57% των εταιρειών μάλιστα έκαναν λόγο για πολύ μεγάλες περικοπές στα διαφημιστικά μπάτζετ.
Σύμφωνα με τη WFA, τα στοιχεία αυτά βασίζονται σε έρευνα στην οποία έλαβαν μέρος 32 εταιρείες μέλη της ομοσπονδίας των διαφημιστών, μέσω της οποίας γίνονται κάθε χρόνο συνολικές διαφημιστικές δαπάνες ύψους 60 δισ. δολαρίων σε δέκα διαφορετικούς κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η έρευνα έγινε και τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν την τελευταία εβδομάδα του προηγούμενου μήνα. Το 65% των ερωτηθέντων διαφημιστικών δραστηριοποιείται σε διαφημιστικές εκστρατείες σε κάθε γωνιά του πλανήτη, ενώ το 31% σε συγκεκριμένες χώρες και ηπείρους.
Εταιρείες που εμφανίζονται να παραμένουν πιο δραστήριες στη διαφήμιση είναι πολλές από αυτές που αλλάζουν μερικώς δραστηριότητα για να καλύψουν αυξημένες ανάγκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία, όπως είναι αυτοκινητοβιομηχανίες που αρχίζουν να κατασκευάζουν αναπνευστήρες, ή άλλες εταιρείες που κατασκευάζουν μάσκες και απολυμαντικά χεριών σύμφωνα με το CNBC.
Ξεχωριστή έρευνα του WEF στα τέλη Μαρτίου, στην οποία συμμετείχαν 58 στελέχη μέσων μαζικής ενημέρωσης, έδειξε ότι τα στελέχη αυτά περιμένουν μέση μείωση διαφημιστικών δαπανών στα μίντια κατά 23%. Ο ένας στους πέντε προέβλεψε μείωση κατά 40%, ή και πιο πάνω.