Όπως είναι γνωστό, η ιστορική κατάρρευση της τιμής του αμερικανικού αργού πετρελαίου (WTI) προκάλεσε μεγάλη ανησυχία για την παγκόσμια οικονομία.
Το «καλό» της υπόθεσης όμως είναι πως η εξέλιξη κρύβει σημαντικές ευκαιρίες κερδών για τους εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στην αγορά των τεράστιων τάνκερ VLCC, αρκετοί από τους οποίους είναι Έλληνες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η τεράστια υπερπροσφορά αργού πετρελαίου ενισχύει την πεποίθηση της αγοράς ότι τις επόμενες εβδομάδες θα υπάρξει ανάγκη για πλωτή αποθήκευση του εμπορεύματος.
«Μόνο τον Μάιο, μπορεί να δούμε 200 VLCCs να λειτουργούν ως πλωτοί χώροι αποθήκευσης, καθώς η αγορά πετρελαίου προσπαθεί να βρει μια ισορροπία», δήλωσε η επικεφαλής ανάλυσης της Affinity (Shipping) Σεβίτα Κονδυλίου, στο tradewinds.
Σε πρόσφατη ανάλυση της Signal Group, συμφερόντων του εφοπλιστή Ιωάννη Μαρτίνου, οι αναλυτές της εταιρείας είχαν επεξεργαστεί τρία σενάρια για τις απαιτήσεις που θα υπάρξουν για πλωτή αποθήκευση και πως θα κυμανθεί η ζήτηση. Σύμφωνα με το ήπιο σενάριο η αγορά θα χρειαστεί για αποθήκευση επιπλέον 57,5 VLCC τάνκερ, με τον αριθμό να αυξάνεται στα 249 πλοία και 440 πλοία αντίστοιχα, αν επικρατήσουν τα επόμενα δύο σενάρια.
«Πολλοί εκτιμούν ότι η παγκόσμια χερσαία αποθήκευση μπορεί να φτάσει στα όρια της τις επόμενες εβδομάδες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πρόσθετη ζήτηση δεξαμενόπλοιων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν ως πλωτοί χώροι αποθήκευσης», ανέφερε η Signal.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IHS Markit, οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων ελέγχουν το 26,6% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 14,7% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Όσον αφορά τους εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν στα VLCC, στην πρώτη θέση βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με την Maran Tankers που έχει στην κατοχή του 40 υπερ-δεξαμενόπλοια. Ακολουθούν η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 17 VLCC, η Olympic Shipping and Management του Ιδρύματος Ωνάση με 16 πλοία και η Navios Maritime Acquisition της Αγγελικής Φράγκου με 13 VLCC. Η Capital Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη διαθέτει 11 VLCC, η Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση κατέχει 10 υπερτάνκερ.
Η EastMed του Θανάση Μαρτίνου διαθέτει 9 VLCC, ενώ 8 VLCC κατέχει η Kyklades Maritime συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου. Επτά τάνκερ VLCC περιλαμβάνονται στο στόλο της Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.