Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης και οι συνέπειες ντόμινο που ακολούθησαν, προβλέπουν ασφαλιστικές πληρωμές «ιστορικά μεγάλου μεγέθους», δήλωσε η πρόεδρος του ασφαλιστικού γίγαντα Lloyd’s του Λονδίνου.
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει ότι οι ασφαλισμένες απώλειες από την καταστροφή θα ανέλθουν σε μονοψήφια δισεκατομμύρια, μετά τη συντριβή ενός τεράστιου φορτηγού πλοίου στη γέφυρα Francis Scott Key την Τρίτη.
Έξι άτομα θεωρούνταν νεκρά από την κατάρρευση της γέφυρας.
Η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key μετατρέπεται επίσης σε μεγάλη καταστροφή για την οικονομία, αφού απειλεί με μεγάλη αναστάτωση τις μεταφορές αξίας ύψους 80 δισ. δολαρίων που διακινούνται από το λιμάνι της πόλης, ένας από τα μεγαλύτερα της Αμερικής, ταυτόχρονα, δε, απειλεί και περισσότερες από 140.000 θέσεις εργασίας.
Συγκεκριμένα, η γέφυρα που κατέρρευσε αφού έπεσε πάνω σε πυλώνα της το πλοίο Dali, έφτανε την είσοδο του λιμανιού της Βαλτιμόρης, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι στις ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και το ένατο πιο πολυσύχναστο λιμάνι συνολικά.
Σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους, η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού -από όπου πέρυσι διακινήθηκαν περισσότεροι από 47 εκατ. τόνοι cargo- αναστέλλεται «μέχρι νεωτέρας».
«Αρχίζουμε να αναπτύσσουμε πόρους αναμένοντας ότι πρόκειται για μια πολύ σημαντική απαίτηση για τον κλάδο. Και για την Lloyd’s θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για να ξετυλιχθεί η πολυπλοκότητα της κατάστασης», δήλωσε ο Bruce Carnegie-Brown στο CNBC.
«Έτσι, είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε με αριθμούς. Δεν προβλέπω σε αυτό το σημείο ότι είναι εκτός του ρεαλιστικού σχεδιασμού μας. Αισθάνομαι ότι πρόκειται για μια πολύ σημαντική ζημία, ενδεχομένως τη μεγαλύτερη θαλάσσια ασφαλιστική ζημία όλων των εποχών, αλλά όχι εκτός των παραμέτρων για τις οποίες έχουμε σχεδιασμούς», πρόσθεσε.
Αστρονομικό το ποσό
Οι Lloyd’s είναι ένας από τους μεγαλύτερες αντασφαλιστές στον κόσμο, δηλαδή επιχειρήσεις που παρέχουν οικονομική προστασία σε ασφαλιστές που δεν μπορούν να διαχειριστούν το μέγεθος των ζημιών που προκύπτουν.
Ο Carnegie-Brown πρόσθεσε ότι ενώ σίγουρα θα υπήρχαν απαιτήσεις για το πλοίο, το φορτίο και τη γέφυρα, είναι οι «δευτερογενείς επιπτώσεις» που θα μπορούσαν να αποδειχθούν σημαντικές.
Την Τετάρτη, αναλυτές της Barclays εκτίμησαν ότι οι ασφαλιστικές θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν απαιτήσεις ύψους 3 δισ. δολαρίων ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης της γέφυρας.
Η Barclays υπολόγισε ότι οι μόνο οι απαιτήσεις για τις ζημιές στη γέφυρα θα μπορούσαν να φτάσουν τα 1,2 δισ. δολάρια, ενώ θα μπορούσαν επίσης να υπάρξουν υποχρεώσεις 350 – 700 εκατ. δολαρίων για τους θανάτους. Επιπλέον, εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια θα πρέπει πιθανώς να καταβληθούν για τις επιχειρηματικές διαταραχές που προκλήθηκαν από το κλείσιμο του λιμανιού.
Πώς θα επηρεαστούν οι ασφαλιστικές αυτοκινήτων
Αρκετές παγκόσμιες εταιρείες αυτοκινήτων δήλωσαν ότι αξιολογούν τον αντίκτυπο της τραγωδίας στις δραστηριότητές τους και αναμένουν ότι θα πρέπει να επαναδρομολογήσουν το εμπόριο, επεκτείνοντας επομένως ορισμένους χρόνους παράδοσης. Πολλοί λένε ότι δεν αναμένουν μεγάλη αναστάτωση προς το παρόν.
Οι αναλυτές της Barclays ανέφεραν σε σημείωμα της Τετάρτης ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Mercedes και Volkswagen είναι πιο εκτεθειμένες, καθώς οι ευρωπαϊκές εισαγωγές αντιπροσώπευαν το 40% έως 50% των πωλήσεων στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια.
Η BMW είπε στο CNBC ότι το περιστατικό δεν θα επηρεάσει τις προμήθειες υλικών για το εργοστάσιό της στις ΗΠΑ και ότι η εταιρεία βρισκόταν σε επαφή με τον εταίρο εφοδιαστικής της σχετικά με τις εισαγωγές. Η Volkswagen είπε ότι οι λιμενικές της δραστηριότητες βρίσκονται στην παραθαλάσσια πλευρά της γέφυρας και δεν θα επηρεαστούν, αλλά σημείωσε ότι ενδέχεται να αντιμετωπίσει καθυστερήσεις στη μεταφορά φορτηγών. Η Mercedes σημείωσε ότι άλλα λιμάνια εισόδου, όπως το Brunswick της Γεωργίας, θα βοηθούσαν στη μείωση των πιέσεων στις εισαγωγές.