Η Κίνα και η Σλοβακία ανακοίνωσαν την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου ότι θα ενισχύσουν τους εμπορικούς και επενδυτικούς δεσμούς.
Ακόμα μίλησαν για την ανάγκη ειρήνης στην Ουκρανία κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του πρωθυπουργού Ρόμπερτ Φίτσο στο Πεκίνο για την έναρξη μιας νέας στρατηγικής εταιρικής σχέσης.
Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ δήλωσε ότι θα ενθαρρύνει τις «ισχυρές» κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στη Σλοβακία και κάλεσε τις σλοβακικές επιχειρήσεις να εξερευνήσουν την αγορά της Κίνας.
Υπό τον Φίτσο, η Σλοβακία επιθυμεί να οικοδομήσει στενότερους διμερείς και οικονομικούς δεσμούς και συμμαχίες με χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, του μεγαλύτερου εμπορικού της εταίρου εκτός του μπλοκ των 27 κρατών, καθώς και της Ρωσίας.
Ο Σι δήλωσε ότι η Κίνα θα ενισχύσει τη συνεργασία με τη Σλοβακία σε τομείς όπως η νέα ενέργεια, οι μεταφορές και τα logistics, καθώς και η κατασκευή υποδομών, ανέφερε το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων Xinhua.
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να εμβαθύνουν τη συνεργασία σε όλους τους τομείς της πράσινης ανάπτυξης και να διερευνήσουν τις ευκαιρίες στην πράσινη τεχνολογία, αναφέρεται σε κοινή δήλωση.
Ο Φίτσο δήλωσε ότι η επίσκεψη ήταν η μεγαλύτερη αντιπροσωπεία πολιτικών και επιχειρηματικών αξιωματούχων της Σλοβακίας σε χώρα, δείχνοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης στις σχέσεις με το Πεκίνο.
Πριν από το ταξίδι του, ο Φίτσο είχε χαρακτηρίσει την επίσκεψη ως «κρίσιμη» μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία εποπτεύει την εμπορική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Η Σλοβακία ήταν μία από τις πέντε χώρες της ΕΕ που αντιτάχθηκαν στους δασμούς, υπολογίζοντας στις κινεζικές επενδύσεις για να βοηθήσουν στην κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο κινεζικός κατασκευαστής μπαταριών λιθίου Gotion High Tech και ο σλοβακικός εταίρος InoBat έχουν επενδύσει 1,2 δισ. ευρώ στο εργοστάσιο, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία της Σλοβακίας γίνεται ηλεκτρική.
Η Σλοβακία, η οποία παράγει μοντέλα της Volkswagen για εξαγωγή, είναι επίσης προσεκτική για να μην εμπλακεί σε πιθανές διαμάχες μετά την απόφαση της ΕΕ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Το Πεκίνο έχει αφήσει υπονοούμενα ότι μπορεί να επιβάλει δασμούς στα βενζινοκίνητα οχήματα της ΕΕ με μεγάλους κινητήρες.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.