ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα...
prodeals

Ακούει άραγε ο Κ.Μητσοτάκης; – Πρόεδρος Toyota: «Η ηλεκτροκίνηση θα προκαλέσει 5,5 εκατομμύρια απολύσεις»

Ακούει άραγε ο Κ.Μητσοτάκης; – Πρόεδρος Toyota: «Η ηλεκτροκίνηση θα προκαλέσει 5,5 εκατομμύρια απολύσεις»

Και την ίδια στιγμή που ο Κ.Μητσοτάκης οδηγεί την Ελλάδα στην “πράσινη ενέργεια” με βάρκα την ελπίδα ότι από εκεί θα βρούμε δουλειές ο επικεφαλής του κολοσσού της Toyota, Akio Toyoda, προειδοποιεί τους ηγέτες της Ιαπωνίας ότι ο δρόμος για μηδενικές εκπομπές ρύπων πρέπει να προσαρμοστεί καλύτερα στις ανάγκες της εγχώριας οικονομίας.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας προειδοποιεί ότι η πίεση που ασκεί η κυβέρνηση για ελαχιστοποίηση των ρύπων θα μπορούσε να κοστίσει στην χώρα εκατομμύρια θέσεις εργασίας και εκατομμύρια μονάδες χαμένης παραγωγής αυτοκινήτων.

Το συγκεκριμένο δυσοίωνο σενάριο παρουσιάστηκε αυτό τον μήνα από τον Akio Toyoda, μιλώντας ως πρόεδρος της ιαπωνικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχάνων. Μάλιστα, θεωρεί υπερβολικούς και μη βιώσιμους τους “πράσινους” στόχους παραγωγής που έχει θέσει η κυβέρνηση.

Ο οδικός χάρτης της ιαπωνικής κυβέρνησης περιλαμβάνει δραματική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2030 και πλήρη απεξάρτηση από τον άνθρακα μέχρι το 2050. Αυτό το σχέδιο αναφέρει ο κ. Toyoda θα πρέπει να είναι καλύτερα προσαρμοσμένο στην πραγματικότητα, καθώς η οικονομία της Ιαπωνίας έχει τις ρίζες της στην βιομηχανία.

Σε συνέχεια των δηλώσεών του, ο κ. Toyoda αναφέρει ότι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να υπονομεύσει την βιομηχανική βάση της Ιαπωνίας και ότι η χώρα χρειάζεται μια ευρύτερη και πιο δημιουργική προσέγγιση για την μείωση χρήσης άνθρακα.

Στην τακτική συνεδρίαση της Ιαπωνικής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ο κ. Toyoda ανέφερε ότι η Ιαπωνία είναι μια χώρα που εξαρτάται από τις εξαγωγές. Αυτό σημαίνει ότι οι “πράσινοι” στόχοι της κυβέρνησης έρχονται σε πλήρη αντίθεση με ζητήματα απασχόλησης και εργασίας στην Ιαπωνία. Επιπλέον, ορισμένοι πολιτικοί θεωρούν ότι όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να γίνουν ηλεκτρικά και ότι η παραγωγική διαδικασία είναι πλέον ξεπερασμένη.

“Αυτό όμως είναι κάτι που δεν νομίζω να συμβεί. Για την προστασία των θέσεων εργασίας και της ζωής των Ιαπώνων, θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να ευθυγραμμίσουμε το μέλλον μας με τις μέχρι τώρα προσπάθειές μας”.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας παράγει σε ετήσια βάση περίπου 10 εκατομμύρια οχήματα, με τα μισά από αυτά να προορίζονται για εξαγωγές, ανέφερε ο κ. Toyoda. Και συνεχίζει λέγοντας, “οι προβλέψεις αναφέρουν ότι τα εγχώρια εργοστάσια θα παράγουν περίπου 8 εκατομμύρια οχήματα με θερμικούς κινητήρες το 2030, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών. Εάν αυτά ποινικοποιηθούν και σταματήσουμε να τα παράγουμε, η Ιαπωνία και η οικονομία της θα δεχθούν ένα ισχυρό πλήγμα”.

Με τα έως τώρα δεδομένα, ο κ. Toyoda αναφέρει ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να στείλει την παραγωγή αυτών των οχημάτων εκτός Ιαπωνίας στις χώρες που τα εξάγουν ή να διακόψουν εντελώς την παραγωγή τους.

“Αυτό σημαίνει ότι η παραγωγή των 8 εκατομμυρίων οχημάτων θα χαθεί και η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να απωλέσει τις περισσότερες από τις 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας”, δήλωσε ο κ. Toyoda. “Εάν οι πολιτικοί λένε ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι εχθρός, τότε δεν θα μπορέσουμε να κατασκευάσουμε σχεδόν κανένα όχημα”.

Η Toyota υποστηρίζει ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να έχουν σημαντική συμβολή στην μείωση των εκπομπών CO2, παρόλο που εφοδιάζονται με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα υβριδικά είναι πιο προσιτά από τα ηλεκτρικά και μπορούν να διεισδύσουν σε αγορές όπου δεν υπάρχουν σοβαρές υποδομές φόρτισης. Επιπλέον, η τεχνολογική εξέλιξη των υβριδικών οχημάτων βοηθά στο να γίνονται όλο και πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

Σύμφωνα με υπολογισμούς της Toyota, τα 18,1 εκατομμύρια υβριδικά αυτοκίνητα που έχει πουλήσει αθροιστικά όλα αυτά τα χρόνια, έχουν αντίκτυπο στην μείωση των εκπομπών CO2 ίσο με την πώληση 5,5 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων-επίπεδο που κανένας κατασκευαστής δεν μπορεί να το φτάσει ακόμα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τέλος, από οικονομικής απόψεως, η χρήση των υβριδικών αυτοκινήτων ως γέφυρα για τον πλήρη εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων και τους μηδενικούς ρύπους, θα βοηθήσει στην μείωση του πλήγματος που θα δεχθούν οι θέσεις εργασίας που ασχολούνται με την κατασκευή κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.