Απεργία ξεκίνησαν την Τετάρτη 11/10, περίπου 8.700 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford, στις κεντρικές ΗΠΑ.
Η απεργία έρχεται μετά από έκκληση του συνδικάτου United Auto Workers (UAW) σε απάντηση στην άρνηση της εταιρείας να κάνει επιπλέον υποχωρήσεις στις διαπραγματεύσεις για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.
Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Λούιβιλ στο Κεντάκι εντάσσονται στο κίνημα που ξεκίνησαν στις 15 Σεπτεμβρίου τα μέλη του UAW στις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ (Ford, General Motors, Stellantis). Συνολικά σχεδόν 34.000 εργαζόμενοι, περίπου το 23% του συνόλου, απεργούν στις Big Three εδώ και τέσσερις εβδομάδες.
Η απεργία «κηρύχθηκε αφού η Ford αρνήθηκε να προχωρήσει περισσότερο στις διαπραγματεύσεις», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το συνδικάτο, ενώ προειδοποίησε ότι «η αιφνιδιαστική του απόφαση σηματοδοτεί ένα ένα κεφάλαιο» στις κινητοποιήσεις.
«Ήμασταν απολύτως ξεκάθαροι και περιμέναμε αρκετά», δήλωσε ο Σον Φέιν, πρόεδρος του συνδικάτου, αλλά «η Ford δεν πήρε το μήνυμα».
«Έχει έρθει η ώρα να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία στη Ford και στα άλλα μέλη των Big Three», συνέχισε. «Αν δεν το κατανοούν έπειτα από τέσσερις εβδομάδες, η απεργία 8.700 εργαζομένων σε αυτό το ιδιαίτερα επικερδές εργοστάσιο θα τους βοηθήσει».
Το UAW επεσήμανε ότι ο πρόεδρός του θα πραγματοποιήσει την Παρασκευή την εβδομαδιαία του συνέντευξη Τύπου στη διάρκεια της οποίας θα αναφερθεί στις εξελίξεις στις συζητήσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Σε ξεχωριστή της ανακοίνωση η Ford χαρακτήρισε την ανακοίνωση του UAW «χονδροειδώς ανεύθυνη», προειδοποιώντας ότι η επέκταση της απεργίας “θα έχει επώδυνες συνέπειες” κυρίως σε άλλους κλάδους της εταιρείας όπως και στους προμηθευτές της.
Την προηγούμενη εβδομάδα το UAW αποφάσισε να μην κινητοποιήσει περισσότερα μέλη του, κάνοντας λόγο για «σημαντικές προόδους» στις διαπραγματεύσεις.
Οι συζητήσεις προσκρούουν κυρίως στο ποσοστό της αύξησης των μισθών. Το συνδικάτο ζητεί περίπου 40% σε διάστημα τεσσάρων ετών, ενώ η Ford φτάνει ως το 23% και η GM και η Stellatins περιορίστηκαν στο 20%.
Εκτός από υψηλότερους μισθούς, το UAW ζητάει μικρότερη εβδομάδα εργασίας, αποκατάσταση συνταξιοδοτικών επιδομάτων και ισχυρότερη εργασιακή ασφάλεια την ώρα που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.