Οι αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ βρίσκονται αντιμέτωπες με έντονο ανταγωνισμού από τα κινεζικά εργοστάσια αυτοκινήτων, τα οποία είναι πλήρως αυτοματοποιημένα και παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με χαμηλότερο κόστος.
Τα κινεζικά εργοστάσια αυτοκινήτων, τα οποία είναι εξοπλισμένα με πλήρη αυτοματισμό, μπορούν να παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πολύ χαμηλότερο κόστος συγκριτικά με τα αμερικανικά εργοστάσια, τα οποία εξακολουθούν να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην ανθρώπινη εργασία.
Αυτό έχει οδηγήσει σε ανησυχίες για την ανταγωνιστικότητα των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην παγκόσμια αγορά.
Η αμερικανική κυβέρνηση, για να προστατεύσει τις εγχώριες επιχειρήσεις και να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ, έχει επιβάλει φόρο 100% στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Αυτή η πολιτική όμως έχει οδηγήσει σε μείωση των πωλήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των ΗΠΑ, καθώς οι καταναλωτές πρέπει να πληρώνουν πολύ υψηλότερες τιμές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε σχέση με αυτά που θα πλήρωναν αν μπορούσαν να αγοράσουν κινεζικά οχήματα χωρίς τον επιπλέον φόρο.
Αυτό οδηγεί σε έναν φαύλο κύκλο όπου οι αμερικανικές εταιρείες προστατεύονται από τον ανταγωνισμό, αλλά οι καταναλωτές πληρώνουν το τίμημα.
Η πολιτική αυτή αντικατοπτρίζει μια προσπάθεια της αμερικανικής κυβέρνησης να ενισχύσει την εγχώρια βιομηχανία, αλλά προκαλεί παράλληλα κριτική για τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζει τους καταναλωτές και τη γενικότερη οικονομία.
US car makers can’t compete with fully automated Chinese car factories. That’s why the US Govt placed a 100% tax on Chinese electric cars. Affordable cars are out of reach for US consumers because of protectionism for US products that cost twice as much. pic.twitter.com/kKr5hZSrnR
— Kim Dotcom (@KimDotcom) May 16, 2024