ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Γυμνοσάλιαγκας...

«Έφυγε» από την ζωή σε ηλικία 97 ετών η εφοπλίστρια Αθηνά Μαρτίνου

Ήταν η ισχυρότερη γυναίκα της ελληνικής ναυτιλίας

«Έφυγε» από την ζωή σε ηλικία 97 ετών η εφοπλίστρια Αθηνά Μαρτίνου

«Έφυγε» από την ζωή η εφοπλίστρια Αθηνά Μαρτίνου σε ηλικία 97 ετών, την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου.

Ήταν η ισχυρότερη γυναίκα της ελληνικής ναυτιλίας.

Αποτέλεσε μία από τις πρωτοπόρες στη διεθνή θαλάσσια βιομηχανία διεθνώς. Ίδρυσε την Thenamaris Ships Management, ναυτιλιακό κολοσσό.

Το 1971 αποφάσισε να ασχοληθεί με τη διαχείριση των πλοίων της οικογένειάς της και μαζί με τους γιούς της Θανάση, Ντίνο και Ανδρέα, ίδρυσαν την εταιρεία Thenamaris Ships Management, κατορθώντας το 1975 να φτάσει τον στόλο της στα 36 πλοία.

Το 1991, η Αθηνά αποφασίζει να παραδώσει τα ηνία στα παιδιά της. Ο Θανάσης Μαρτίνος αποχωρεί από την εταιρεία, για να δημιουργήσει την Eastern Mediterranean Maritime.

Το 1997, ο Ανδρέας ακολούθησε τη δική του ρότα, και προχώρησε στην ίδρυση της ναυτιλιακής Minerva Marine, αφήνοντας στο τιμόνι της μητρικής εταιρείας Thenamaris τον Ντίνο.

Στη Minerva πλέον έχει αναλάβει ο γιος του Ανδρέα, ο Ανδρεάς jounior και στη Thenamaris ο Νικόλας Μαρτίνος γιος του Ντίνου.

Σε συνέντευξή της στην εκπομπή «Αειναύτες» για το πώς ερωτεύτηκε τη θάλασσα, η Αθηνά Μαρτίνου είχε αφηγηθεί:

«Είμαι Κεφαλονίτισσα, αλλά ρόλο για την αγάπη μου για τη θάλασσα έπαιξε ότι γεννήθηκα στη Γλυφάδα και έβλεπα τα πλοία να περνάνε και έλεγα στις φίλες μου “και εμείς θα κάνουμε βαπόρια” και το κάναμε.

Είχαμε μανία με αυτό και το κάναμε και έκανε βαπόρια όλη η οικογένεια»

«Σε αυτή την προσπάθεια, δεν ήμουν μόνη μου. Κοντά μου ήταν από την πρώτη στιγμή ο άνδρας μου, αλλά κυρίως ήταν ο γιος μου Θανάσης, ο οποίος από δεκατεσσάρων ετών έκανε στατιστικές και έγραφε πόσο πλήρωμα, τι χρειάζεται ένα πλοίο.

Ο άνδρας μου, ο Ιωάννης Μαρτίνος, αγαπούσε τη θάλασσα. Ο Θανάσης, από την πρώτη συζήτηση ήταν ενεργό μέρος σε αυτή την προσπάθεια. Δεν ήμουν η κινητήριος δύναμη, αλλά ήμουν ο άνθρωπος που μπορούσε να τα κάνει τα δύσκολα, εύκολα.

Όταν θέλεις κάτι, μπορείς να το κάνεις. Διευθυντιλίκι δεν έκανα ποτέ. Τη Thenamaris αγαπούσα, όχι το διευθυντιλίκι. Αυτό που ήθελα ήταν να πληθαίνουν τα βαπόρια μου και αυτό έγινε» έλεγε η Αθνά Μαρτίνου.

Συνεχίζοντας για τη ζωή της έλεγε «το “Ελένη”, ήταν το δεύτερο πλοίο, δεν είχαμε λεφτά, ο Θανάσης τελείωνε το Γυμνάσιο, βρήκα λεφτά και πήγαμε στο Λονδίνο για να υπογράψει ο Θανάσης, ο οποίος μου είπε τότε, θα υψώσουμε την ελληνική σημαία.

Ο Λιμενάρχης στο Λονδίνο με ρώτησε “ξέρεις γραφομηχανή;” του είπα “ναι” και κάθισα και έγραψα τα έγγραφα, τα πήρε ο Θανάσης και έτσι παραλάβαμε το βαπόρι. Το πρώτο πλοίο το αγοράσαμε το 1964 με 80.000 λίρες.

Ήταν ένα πλοίο 20 χρονών. Το “Θανάσης” ήταν ένα πλοίο του Λιβανού, ήταν για πέταμα, το φτιάξαμε, το κάναμε κυπριακό και το 1967, το πουλήσαμε στην οικογένεια Πατέρα που το αγόρασαν με 300.000 δολάρια».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.