«Μαύρα» σημεία εμφανίζονται στον ορίζοντα της ελληνικής οικονομίας και πρέπει να υπάρξει σημααντική εξέλιξη στους τομείς των επενδύσεων, των δημοσίων δαπανών και των όποιων μελλοντικών γεωτρήσεων για να μην συνεχίσει να «σέρνεται» οικονομικά η χώρα για μια 30αετία ακόμα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών η κατάσταση δεν είναι καλή, οι αριθμοί και τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους.
ΥΠΟΙΚ: Ι Α Ν Ο Υ Α Ρ Ι Ο Σ ,εκτέλεση προϋπολογισμού.
Πρωτογενές πλεόνασμα 498 εκ. Στόχος: 1296 εκ.
Έσοδα ΠΔΕ 43 εκ. Στόχος: 644 εκ.
Δαπάνες 4.681 δις. Στόχος: 4.449 δις
Έσοδα 3.915 δις Στόχος: 4.658 δις
Όπως γίνεται κατανοητό, κανένας στόχος δεν έχει επιτευχθεί.
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και δείχνουν ότι η κατάσταση στην ελληνική οικονομία είναι πολύ χειρότερη από αυτή που περιγράφουν τα κυβερνητικά φερέφωνα.
Να πούμε επίσης πως τα «κόκκινα δάνεια» διευρύνονται και τα ήδη ρυθμισμένα δάνεια «κατακοκκίνισαν».
Πρόκειται για σημάδι «ασθενούς» που δεν μπορεί να βγει από το «κώμα».
Η ελληνική οικονομία δεν μπορεί να «σηκωθεί όρθια» καθώς χωρίς εύρωστο τραπεζικό σύστημα δεν μπορεί να υπάρξει λειτουργία και δημιουργία υγειών επιχειρήσεων.
Αυτή την στιγμή ακόμα και επιχειρήσεις που έχουν προοπτικές βιωσιμότητας και νοικοκυριά που προσπαθούν να τα φέρουν «βόλτα» δεν δύνανται να αντεπεξέλθουν στις τρέχουσες υποχρεώσεις και στο ξεχρέωμα των παλαιότερων οφειλών που αποτελούν ένα αξεπέραστο εμπόδιο για να ορθοποδήσουν.
Μάλιστα όποιος γυρίζει στην πραγματική ελληνική κοινωνία και παρατηρεί τι συμβαίνει γύρω του θα δει ότι έχουν κλείσει επιχειρήσεις δίπλα από το σπίτι του οι οποίες μέχρι πρότινος θεωρούνταν ότι «πήγαιναν καλά», είχαν δηλαδή πελατεία και δημιουργούσαν μια επίπλαστη εικόνα ευρωστίας.
Όλη η ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ:
Εκτέλεση Κρατικού Προϋπολογισμού Ιανουαρίου 2020
Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο του Ιανουαρίου 2020, παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 766 εκατ. ευρώ έναντι στόχου για πλεόνασμα 209 εκατ. ευρώ που έχει περιληφθεί για το αντίστοιχο διάστημα του 2020 στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2020, και ελλείμματος 442 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 498 εκατ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 1.269 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 729 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2019.
Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 3.915 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 743 εκατ. ευρώ ή 16% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2020, γεγονός που οφείλεται στα μειωμένα έσοδα ΠΔΕ καθώς και στις αυξημένες επιστροφές φόρων.
Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.263 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 645 εκατ. ευρώ ή 13,2% έναντι του στόχου.
Τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 4.055 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 7 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Η ακριβής κατανομή μεταξύ των κατηγοριών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση του οριστικού δελτίου.
Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 348 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 98 εκατ. ευρώ από το στόχο (249 εκατ. ευρώ).
Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 43 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 644 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο του Ιανουαρίου 2020 ανήλθαν στα 4.681 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 232 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (4.449 εκατ. ευρώ). Οι κυριότερες αιτίες της εμφανιζόμενης απόκλισης είναι οι αυξημένες δαπάνες τόκων κατά 204 εκατ. ευρώ, καθώς και οι αυξημένες αποδόσεις προς την Ε.Ε. κατά 141 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τον στόχο.
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο του Ιανουαρίου 2020 παρουσιάζονται αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 κατά 132 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των αυξημένων δαπανών στο σκέλος του ΠΔΕ κατά 122 εκατ. ευρώ. Στο σκέλος του Τακτικού Προϋπολογισμού παρουσιάστηκε αύξηση έναντι του 2019 στις εξής κατηγορίες δαπανών:
α) αποδόσεις προς την Ε.Ε. κατά 141 εκατ. ευρώ (στις μεταβιβάσεις),
β) τόκοι κατά 93 εκατ. ευρώ και
γ) λοιπές κεφαλαιουχικές μεταβιβάσεις κατά 74 εκατ. ευρώ (που αφορούν στην κάλυψη ελλείμματος ΕΛΕΓΕΠ και στις Υπηρεσίες Κοινής Ωφελείας).
Αντίθετα, η κατηγορία πρόσθετες αποδοχές (εντός της κατηγορίας παροχές σε εργαζομένους) εμφανίστηκε χαμηλότερη κατά 320 εκατ. ευρώ, καθώς το 2019 η κατηγορία αυτή περιλάμβανε τις πληρωμές των εφάπαξ ποσών του ν. 4575/2018.
Εν ολίγοις, η χώρα δεν μπορεί να σηκωθεί ξανά. Χρειάζεται άμεσα επιπλέον χρήμα που πρέπει να έρθει με άλλους τρόπους στην χώρα για να της δώσει την απαραίτητη «ώθηση» να «τρέξει» ξανά.
Αν δεν υπάρξουν γεωτρήσεις (και φυσικά και προσοδοφόρα αποτελέσματα) ή θαυματουργές επενδύσεις (που δεν θα υπάρξουν, κανείς δεν είναι τρελός να επενδύσει σε μια χώρα-φορολογική «κόλαση» και με κοινωνία που ζει σε μια νοητική «νιρβάνα») τα επόμενα χρόνια, δυστυχώς η Ελλάδα δεν θα ανακάμψει.