Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίων αποτελεί μαζί με το Κτηματολόγιο και τους δασικούς χάρτες, το τρίτο μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού της καταγραφής και διαχείρισης της ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας στην Ελλάδα.

Η αγορά δηλώνει ανέτοιμη να εφαρμόσει το νέο μέτρο ενώ από την ερχόμενη Τρίτη 29 Ιουνίου όλες οι αγοραπωλησίες ακίνητων θα γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myProperty της ΑΑΔΕ.

Η ΠΟΜΙΔΑ έχει ήδη επισημάνει το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με την έκδοση της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου και ζητεί εξάμηνη παράταση, προκειμένου να ξεπεραστούν οι δυσχέρειες που προκύπτουν από την πανδημία του κορωνοϊού.

Φοροτεχνικοί και επαγγελματίες ζητούν η ηλεκτρονική πλατφόρμα να ισχύσει από τη νέα χρονιά, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει θετικά το ενδεχόμενο μιας ακόμη παράτασης.

Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου

Από την 1η Ιουλίου 2021 η νομοθεσία προβλέπει ότι πρέπει να ενεργοποιηθεί η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου. Είναι μια διαδικασία που υποχρεώνει οποιονδήποτε θελήσει να κάνει μια μεταβίβαση, να επισκεφτεί τον μηχανικό και να συλλέξει μια σειρά από έγγραφα τα οποία θα οδηγήσουν σε αυτήν την ηλεκτρονική έκδοση της Ταυτότητας.

Το πρώτο και καθοριστικό βήμα για την καταχώριση ενός ακινήτου – που αποτελεί βάση για όλα τα επόμενα – είναι ο εντοπισμός του οικοπέδου στον χάρτη και η καταχώριση των βασικών του στοιχείων, ανεξάρτητα αν πρόκειται για ολόκληρο κτίριο ή ένα μόνο διαμέρισμα και ιδιοκτησία. Ακολουθεί η περιγραφή κάθε ξεχωριστής διαδικασίας και στο τέλος μπαίνουν στο πληροφοριακό σύστημα τα σχέδια και τα δικαιολογητικά.

Το Mydata

Το mydata είναι η μεγάλη μεταρρύθμιση που προωθούν το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ. Με αυτήν εφαρμογή υποχρεώνουν όλους τους αυτοαπασχολούμενους, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις να στέλνουν ηλεκτρονικά τα τιμολόγια στις εφορίες, ουσιαστικά στο σύστημα taxisnet.

Και οι λογιστές, ωστόσο, βρίσκονται ανάμεσα σε αυτούς που ζητούν παράταση, υποστηρίζοντας ότι βρίσκονται στην περίοδο των φορολογικών δηλώσεων και θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για την αγορά να προσαρμοστεί.

Ποιοι έχουν υποχρέωση συμπλήρωσης της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας;

Η υποχρέωση συμπλήρωσης της Ηλ. Ταυτότητας αποτελεί σήμερα απαραίτητο στάδιο των διαδικασιών:

  • Έκδοσης νέων οικοδομικών αδειών και έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, μετά την 01-02-2021.
  • Ρύθμισης οικοδομικών υπερβάσεων των κτιρίων ή οριζοντίων ιδιοκτησιών σε οικοδομές.
  • Αποτελεί επίσης προϋπόθεση για τις μεταβιβάσεις των ακινήτων μετά την 01-07-2021.

Επιπλέον, η ΗΤ επιβάλλεται να συμπληρωθεί εντός 5 ετίας από την ημερ/νία έναρξης ισχύος των διατάξεων της Ηλ. Ταυτότητας (01-02-2021) για τα κτίρια που ανήκουν στο Δημόσιο, τους ΟΤΑ και τα Ν.Π.Δ.Δ ή στεγάζουν υπηρεσίες των φορέων αυτών καθώς και κτίρια με χρήση τουριστικών καταλυμάτων άνω των 300 τ.μ, κτιρίων εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, υγειονομικής περίθαλψης, χώρων συνάθροισης κοινού και πρατηρίων υγρών καυσίμων.

Επιπρόσθετα απαιτείται, σε κάθε κατάρτιση δημόσιας σύμβασης έργων, μελετών ή προμηθειών που έχει ως αντικείμενο ακίνητο με κτίσματα, να προηγηθεί η συμπλήρωση.

Τι είδους στοιχεία καταχωρούνται στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα;

Στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα απαιτείται η καταχώρηση των παρακάτω στοιχείων:

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

-Περιγραφή οικοπέδου ή γηπέδου εκτός σχεδίου
-Αριθμός κτισμάτων
-Περιγραφή κτιρίων ( οικοδ. αδειών, ρύθμισης αυθ. κατασκευών, πίνακα επιφανειών ανά όροφο με διαχωρισμό των χρήσεων )
-Πράξεις σύστασης οριζοντίων ή καθέτων ιδιοκτησιών
-Αριθμός ορόφων
-ΠΕΑ-πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης
-ΚΑΕΚ-Κωδικό Αριθμό Eθνικού Kτηματολογίου
-Αναφορά στο πολεοδομικό καθεστώς της περιοχής του ακινήτου με την ύπαρξη ή μη ειδικού καθεστώτος προστασίας της περιοχής