Τώρα, εμένα γιατί αντί να μου μυρίζει άνοιξη μου «μυρίζουν» εκλογές;

Αύξηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων έως και 15% από 1η Μαΐου

Το λειτουργικό κόστος των καυσίμων είναι το 50% – 45% του κόστους λειτουργίας ενός πλοίου

Αύξηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων έως και 15% από 1η Μαΐου

Αυξήσεις έρχονται από αρχές Μαΐου στις ήδη «φουσκωμένες» τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

«Από τον Μάιο του 2025 μπαίνει σε εφαρμογή ένας νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο θα πρέπει να αλλάξουν τύπο καυσίμου, να φύγουν δηλαδή από τον σημερινό τύπο και να πάνε σε έναν τύπο που έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο», δήλωσε στο EΡΤNews ο Διονύσης Θεοδωράτος, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Ο νέος αυτός τύπος καυσίμου είναι κατά 35-40% ακριβότερος, γεγονός που θα επιφέρει σημαντική αύξηση στο λειτουργικό κόστος των πλοίων. «Ένα μέρος αυτής της αύξησης θα περάσει στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο. Το λειτουργικό κόστος των καυσίμων είναι το 50% – 45% του κόστους λειτουργίας ενός πλοίου. Από το 2009 μέχρι και σήμερα έχουμε τεράστιες αλλαγές στο κόστος λειτουργίας, είτε αυτό προέρχεται από το καύσιμο, είτε προέρχεται από την αύξηση του μισθολογικού κόστους, είτε προέρχεται από την αύξηση των ανταλλακτικών και των επισκευών των πλοίων», εξήγησε, διευκρινίζοντας ότι ο κανονισμός αφορά τα μεγάλα φέρι που ταξιδεύουν στις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο.

Περιβαλλοντικά τέλη και διαφοροποιήσεις

Ο κ. Θεοδωράτος ανέφερε ότι «υπάρχουν δύο κανονισμοί. Ο ένας αφορά το διοξείδιο του άνθρακα, όπου κάθε τόνος πετρέλαιο που καταναλώνει το πλοίο εκπέμπει τρεις τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Ο άλλος αφορά τη μείωση του θείου».

Εξήγησε πως οι γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής υπόκεινται ήδη σε περιβαλλοντικό τέλος για το διοξείδιο του άνθρακα, ενώ οι γραμμές κάτω από 200.000 κατοίκους εξαιρούνται προσωρινά. «Για τις γραμμές της Κρήτης, όπου ισχύουν και τα δύο τέλη, οι αυξήσεις θα είναι γύρω στο 12-15%», πρόσθεσε.

Προτάσεις για την αντιμετώπιση των αυξήσεων

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ παρουσίασε προτάσεις για τη μείωση του κόστους, αναφέροντας:

  1. Επιδότηση της διαφοράς καυσίμου: «Να καλυφθεί η διαφορά του κόστους του νέου καυσίμου από το παλαιό, ώστε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να αγοράζουν το νέο καύσιμο στην τιμή του παλαιού».
  2. Ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου: «Να επιστρέφεται ένα μέρος του ναύλου στους νησιώτες».
  3. Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών: «Όπως γίνεται στην Ιταλία, να επιδοτούνται οι εργοδοτικές εισφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών».

Οικονομικές προκλήσεις και ανάγκη για λύσεις

Ο κ. Θεοδωράτος τόνισε ότι οι αυξήσεις στο λειτουργικό κόστος οφείλονται σε ευρωπαϊκές πολιτικές και όχι στις εταιρείες. «Από το 2009 μέχρι σήμερα έχουμε τεράστιες αλλαγές στο κόστος λειτουργίας, είτε από καύσιμα, είτε από μισθολογικό κόστος, είτε από ανταλλακτικά», δήλωσε, επισημαίνοντας πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει πάνω από 1 δισ. ευρώ σε νέα πλοία την τελευταία δεκαετία.

Καταλήγοντας, υπογράμμισε την ανάγκη για κρατική υποστήριξη και ευρωπαϊκή συνεργασία, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της ακτοπλοΐας. «Έχουμε τους καλύτερους στόλους. Το να κάψουν ένα καινούργιο καύσιμο πρέπει να δούμε ποιο θα είναι αυτό. Το καύσιμο την επόμενη εποχή ακόμα δεν έχει βρεθεί ποιο θα είναι το κόστος. Πολλές εταιρείες παραγγέλνουν πλοία και επιλέγουν ένα άλλο που πιθανόν να είναι η μεθανόλη. Άλλες εταιρείες πιστεύουν στο ποιοι άλλες πιστεύουν. Στο βιοκαύσιμα ακόμα δεν έχει βγει το καύσιμο το οποίο θα είναι αυτό που θα επικρατήσει στα επόμενα χρόνια. Η πράσινη μετάβαση είναι ακριβή, αλλά πρέπει να βρεθούν λύσεις για να μην επιβαρυνθούν υπερβολικά οι επιβάτες και οι εταιρείες».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.