ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Αυτά τα ποσά θα παίρνουν οι καταναλωτές ως αποζημίωση για τις διακοπές ρεύματος

Απόφαση της ΡΑΕ καθορίζει τον χρόνο αποκατάστασης και την αποζημίωση σε περίπτωση υπέρβασής του

Αυτά τα ποσά θα παίρνουν οι καταναλωτές ως αποζημίωση για τις διακοπές ρεύματος

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, αποφάσισε μηχανισμό για την καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος από τον Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.) σε καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, σχετικά με περιπτώσεις διακοπής ηλεκτροδότησης μεγάλης διάρκειας τόσο υπό κανονικές, όσο και υπό έκτακτες συνθήκες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΡΑΕ.

Συγκεκριμένα αποφασίστηκε:

Καθορισμένος χρόνος αποκατάστασης της ηλεκτροδότησης:

12 ώρες για κανονικές συνθήκες
48 ώρες για έκτακτες συνθήκες (για παράδειγμα ακραία καιρικά φαινόμενα, φυσικές καταστροφές)

Σε περίπτωση υπέρβασης του καθορισμένου χρόνου αποκατάστασης προβλέπεται η καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος το ύψος του οποίου καθορίζεται ανάλογα με την κατηγορία των επηρεαζόμενων καταναλωτών χαμηλής τάσης (οικιακοί καταναλωτές, μη οικιακοί καταναλωτές). Το ποσό αυτό διαμορφώνεται για τους οικιακούς καταναλωτές στα 10 ευρώ έως και το 2024 και κλιμακώνεται σταδιακά στα 50 ευρώ τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Για τους μη οικιακούς καταναλωτές το ποσό διαμορφώνεται στο διπλάσιο. Σημειώνεται πως οι καταναλωτές αποζημιώνονται με το ποσό αυτό και για κάθε 12 ώρες που συνεχίζεται η διακοπή της τροφοδοσίας τους μετά την πάροδο του καθορισμένου χρόνου αποκατάστασης.

Ειδικότερα, εάν η βλάβη αποκατασταθεί (υπό κανονικές συνθήκες) εντός 12 ωρών, δεν προβλέπεται αποζημίωση. Εάν η βλάβη αποκατασταθεί μετά το πρώτο 12ωρο, τότε για κάθε 12ωρο η αποζημίωση θα είναι 10 ευρώ, (ακολουθεί αριθμητικό παράδειγμα 1). Επίσης, ως ανώτερο όριο στο συνολικό καταβαλλόμενο ποσό ανά καταναλωτή και έτος ορίζεται το ποσό των 500 ευρώ για οικιακούς καταναλωτές και το ποσό των 1.000 ευρώ για μη οικιακούς καταναλωτές χαμηλής τάσης.

Αριθμητικό παράδειγμα 1 (οικιακός καταναλωτής, υπό κανονικές συνθήκες):
Ας υποθέσουμε ότι επέρχεται μία βλάβη (υπό κανονικές συνθήκες) τη Δευτέρα στις 10:00 π.μ.. Εάν η βλάβη αποκατασταθεί εντός 12 ωρών, δηλαδή έως τη Δευτέρα στις 22:00 τότε ΔΕΝ προβλέπεται αποζημίωση. Εάν η αποκατάσταση επέλθει μετά τις 22:00 έως την Τρίτη στις 10:00 π.μ. τότε προβλέπεται αποζημίωση 10€ έως τον Δεκέμβριο του 2024 (μετά το 2024, το τίμημα αυξάνεται κλιμακωτά και φτάνει το 2028 το ποσό των 50 €). Εάν η αποκατάσταση επέλθει μετά τις 10:00 έως τις 22:00 της Τρίτης η αποζημίωση θα ανέλθει στα 20 € (μετά το 2024, το τίμημα αυξάνεται κλιμακωτά και φτάνει το 2028 το ποσό των 100 €).

Αριθμητικό παράδειγμα 2 (οικιακός καταναλωτής, έκτακτες συνθήκες):
Ας υποθέσουμε ότι επέρχεται μία βλάβη (υπό έκτακτες συνθήκες) τη Δευτέρα στις 10:00 π.μ.. Εάν η βλάβη αποκατασταθεί εντός 48 ωρών, δηλαδή έως την Τετάρτη στις 10:00 πμ τότε ΔΕΝ προβλέπεται αποζημίωση. Εάν η αποκατάσταση επέλθει μετά τις 10:00πμ έως την Τετάρτη στις 22:00 τότε προβλέπεται αποζημίωση 10€ έως τον Δεκέμβριο του 2024 (μετά το 2024, το τίμημα αυξάνεται κλιμακωτά και φτάνει το 2028 το ποσό των 50 €). Εάν η αποκατάσταση επέλθει την Τετάρτη μετά τις 22:00 έως τις 10:00 πμ της Πέμπτης η αποζημίωση θα ανέλθει στα 20 € (μετά το 2024, το τίμημα αυξάνεται κλιμακωτά και φτάνει το 2028 το ποσό των 100 €).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

#038;ab_channel=PronewsTV
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.