Την ώρα που πλέον ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 που πληρώνουν σχεδόν 5,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων, το οικονομικό επιτελείο θέτει υπό εξέταση πιθανές αλλαγές.
Για να επιτευχθεί όμως κάτι τέτοιο, οι εν λόγω αλλαγές θα πρέπει να οριστούν άμεσα, καθώς κάθε χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας ανεβαίνουν στην ΑΑΔΕ 2-3 μήνες πριν την προθεσμία για την πληρωμή τους.
Συγκεκριμένα, η ειδική ομάδα εργασίας αναλαμβάνει -σύμφωνα με σχετική απόφαση- την αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των ΕΙΧ, τη διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, την επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών.
Η ίδια ομάδα θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και θα υποβάλλει προτάσεις αναμόρφωσης των τελών κυκλοφορίας. Όλα αυτά αναμένεται να παρουσιαστούν μέσα στον Σεπτέμβριο.
Σημειώνεται ότι σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα) ενώ προβλέπεται απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
Το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας θα οδηγήσει στη διαφοροποίηση των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας, κυρίως με κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων αλλά και με την υιοθέτηση συγκεκριμένου πλαισίου για οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug in οχημάτων.
Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας 2025
Μεγάλες αλλαγές έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας από το 2025, ενώ μπαίνει τέλος στην πρακτική της παράτασης.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται:
– Αλλαγές Τελών Κυκλοφορίας: Από 1η/1/2025
– Αυξομείωση τελών ΙΧ: 1Η κυκλοφορία 1/11/2010 έως σήμερα
Αφορά: 1.168.000 ΙΧ
– Καμία αλλαγή τελών ΙΧ: 1ο έτος κυκλοφορίας έως 31/10/2010
Αφορά: 4.400.000 ΙΧ
– Δεν αλλάζουν τα τέλη: Φορτηγών, λεωφορείων, μοτοσικλετών
Οι αλλαγές που αναμένεται να εφαρμοστούν το 2025, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη περιβαλλοντικά κριτήρια, όπως οι εκπομπές ρύπων, καθώς και τεχνολογικά, για παράδειγμα, για οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα, αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά κ.λπ.