
Οι τιμοκατάλογοι που έχουν στείλει από τις αρχές του έτους στα σούπερ μάρκετ οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εισαγωγή, παραγωγή και εμπορία του καφέ περιλαμβάνουν αυξήσεις από 10% έως 30% στην τιμή του.
Η διεθνής τιμή της ποικιλίας Arabica έχει αυξηθεί κατά 111,5% ενώ μόνο από τις αρχές του έτους, όπως αναφέρει η Καθημερινή, η αύξηση είναι 25%.
Ανάλογη είναι η εικόνα και για την τιμή της ποικιλίας Robusta, καθώς μέσα σε έναν χρόνο έχει αυξηθεί κατά 81,45% ενώ από τις αρχές του έτους η αύξηση είναι της τάξης του 11%.
Την κατάσταση για εταιρείες και καταναλωτές δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η συνέχιση της επιβολής ειδικού φόρου κατανάλωσης στον καφέ.
Για την ώρα πάντως η συνολική ζήτηση δεν έχει επηρεασθεί, αλλά διαφαίνεται μετατόπιση της κατανάλωσης από το κανάλι εστίασης στην οικιακή κατανάλωση.
Ο συνολικός τζίρος της αγοράς καφέ στην Ελλάδα εκτιμάται περίπου στα 4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 500 εκατ. ευρώ αφορούν την εντός σπιτιού κατανάλωση και τα 3,5 δισ. ευρώ την εκτός σπιτιού, με όγκο κατανάλωσης πέριξ των 40.000 τόνων.