Μετά τις μαϊμού τσάντες και παπούτσια σειρά έχουν πάρει τα μαϊμού καλλυντικά και αρώματα προκαλώντας πονοκέφαλο στους καταναλωτές που έρχονται αντιμέτωποι με εξανθήματα, δερματίτιδες, κοκκινίλες κτλ…
Σαρώνουν την αγορά οι απομιμήσεις προϊόντων με τους περισσότερους να τις προτιμούν λόγω της χαημότερης τιμής.
Τις βρίσκουν παντού, από σελίδες στο Facebook σε εντυπωσιακά χαμηλές τιμές, στις λαϊκές ακόμα και στη μαύρη αγορά. Τα περισσότερα κορίτσια θα τα προτιμήσουν λόγω τιμής που κυριολεκτικά είναι κάτω του κόστους.
Όταν όμως επιλέγουν απομιμήσεις στα προϊόντα ομορφιάς, όπως καλλυντικά και αρώματα, θα πρέπει να γνωρίζουν πως ίσως αυτά κρύβουν τις πιο απίθανες, αλλά και επικίνδυνες εκπλήξεις.
«Είχαν κάδμιο, αρσενικό, μόλυβδο, κυανίδιο. Το κάδμιο βρίσκεται σε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες και ράβδους ελέγχου σε πυρηνικούς αντιδραστήρες» αποκαλύπτει αστυνομικός.
Αποτέλεσμα αυτού; Εξανθήματα, κοκκινίλες, πεφυκίτιδες και δερματίτιδες μπορούν να προκληθούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές.
Αυξήθηκαν οι δερματίτιδες από τις απομιμήσεις
«Μπορεί να μην γίνει με την πρώτη χρήση. Να γίνει με τη δεύτερη με την 3η φορά σε 20 μέρες γιατί το δέρμα ευαισθητοποιείται σιγά σιγά» εξηγεί ο καθηγητής δερματολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Νικόλαος Σταυριανέας.
Μία μπλόγκερ δοκιμάζει μπροστά στην κάμερα την αυθεντική σκιά στο αριστερό και στο δεξί μάτι την απομίμηση. «Τοξικότητα απίστευτη το δέρμα αντιδρά και όχι πάντα καλά. Μπορεί να αντιδράσει άσχημα με έντονες φαγούρες φουσκάλες» προσθέτει ο καθηγητής.
Η Κατερίνα όμως αν έβλεπε το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του BBC θα το σκεφτόταν διπλά και τριπλά να ξαναγοράσει απομιμήσεις αρωμάτων που ίσως κρύβουν μέχρι και ούρα αλόγου.
Πώς ξεχωρίζουμε τα γνήσια αρώματα και καλλυντικά
Ο ευκολότερος τρόπος να ξεχωρίσεις το γνήσιο προϊόν είναι η απόκλιση της τιμής. Όσο πιο φτηνό είναι τόσο πιο αμφίβολη είναι και η ποιότητα του.
Στα αυθεντικά αρώματα υπάρχει πάντα το σήμα της ανακύκλωσης σε ανάγλυφη μορφή αλλά και ο σειριακός αριθμός στο κάτω μέρος του κουτιού. Συχνά στις απομιμήσεις υπάρχουν και ορθογραφικά λάθη.
Βάζοντας στην άκρη το οικονομικό δέλεαρ των καταναλωτών, οι δερματολόγοι καταλήγουν στο συμπέρασμα πως η υγεία μας αξίζει πολλά περισσότερα.