Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ετοιμάζει ένα νέο «εργαλείο» για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής αλλά και τον εντοπισμό κρυφών εισοδημάτων των ελεύθερων επαγγελματιών, το οποίο αναμένεται να ενεργοποιηθεί μέχρι τέλος Οκτωβρίου.
Ο λόγος για το ψηφιακό πελατολόγιο μέσω του οποίου οι ελεγκτές θα μπορούν από το γραφείο τους να «βλέπουν» τους πελάτες των επαγγελματιών και να διασταυρώνουν τα στοιχεία του πελατολογίου με τις αποδείξεις που θα έχουν εκδοθεί και καταχωρηθεί στην πλατφόρμα MyDΑΤΑ.
Το ψηφιακό πελατολόγιο είναι μία νέα ψηφιακή εφαρμογή στην οποία οι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να καταγράφουν τον ημερήσιο αριθμό των πελατών τους.
Από τη στιγμή που ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των πελατών, θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο μέσα από την πλατφόρμα myDATA να βλέπει τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί.
Ποιους επαγγελματίες αφορά
Συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων αλλά και εκδρομών περιλαμβάνονται στη λίστα των επαγγελματικών κλάδων που σύντομα θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο.
Ακόμη, αφορά επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, πλυντήρια, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.
Επιπλέον, επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων από χώρους (κτήματα και αίθουσες), εταιρείες catering, εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων (γάμοι, βαφτίσια κ.ά.) μέχρι ταξίδια, ψυχαγωγία και διακοσμήσεις.
Παράλληλα, εξετάζεται η επέκταση του ψηφιακού πελατολογίου και σε άλλους επαγγελματικούς κλάδους όπως ιατρούς, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια κ.ά.
Ουσιαστικά, το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν χιλιάδες επαγγελματίες μέχρι το 2012. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών.
Με το ψηφιακό πελατολόγιο, οι επαγγελματίες που θα καθορισθούν, θα πρέπει να το τηρούν ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και στις διασταυρώσεις.
Θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνά στα ηλεκτρονικά βιβλία MyData.
Η δήλωση περιορισμένου αριθμού πελατών από τον επαγγελματία, θα χτυπά «καμπανάκι» στην Αρχή και θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.