Ακριβότερο από τις περασμένες χρονιές αναμένεται να είναι το χριστουγεννιάτικο τραπέζι και οι καταναλωτές σκέφτονται… με τρόμο τον τελικό λογαριασμό που θα κληθούν να πληρώσουν.
Η γαλοπούλα και το χοιρινό έχουν αυξημένες τιμές κατά τουλάχιστον 10% σε σχέση με πέρυσι συμπαρασύροντας και τις τιμές των άλλων κρεάτων.
Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Νοέμβριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
– 9% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων.
– 2,6% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
– 6,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
-1,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
Επίσης, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση παρατηρούνται στο ελαιόλαδο με 31%, από 26% που ήταν το περασμένο μήνα.