Η ακρίβεια δεν αφήνει κανένα περιθώριο για σπατάλες και οι καταναλωτές αυτό το εκφράζουν με τον περιορισμό των αγαθών. Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο ΙΕΛΚΑ, το 55% των καταναλωτών, «κόβει» τα βασικά καταναλωτικά είδη που αγοράζει από τα σούπερ μάρκετ .
Η έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών έγινε από τις 9 έως 11 Νοεμβρίου 2022 και τα αποτελέσματα βασίστηκαν στις απαντήσεις 1.000 καταναλωτών:
Το 80% δήλωσε ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.ά.
Το 66% έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος.
Το 62% έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
Το 55% έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
Το 25% καλύπτει τις ανάγκες του με χρήματα που έχει αποταμιεύσει .
Το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του.
Το 15% έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία
Το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του.
Μόλις 9% του κοινού τονίζει ότι δεν έχει λάβει απολύτως κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.