Με μια προπληρωμένη, ψηφιακή κάρτα θα «τρέξει» το μέτρο της επιδότησης καυσίμων κίνησης, δηλαδή της βενζίνης και του diesel.
Το νέο πλαίσιο για την επιδότηση καυσίμων προβλέπει ένα «κούρεμα» 22 λεπτών του ευρώ για την ηπειρωτική χώρα, και 27 λεπτών για τα νησιά, που αφορά τόσο το πετρέλαιο όσο και τη βενζίνη.
Δικαιούχοι θα είναι φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων των ελεύθερων επαγγελματιών, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ και φορολογική κατοικία στην Ελλάδα. Για τα αυτοκίνητα η επιδότηση καυσίμου θα φτάσει τα 40 ευρώ για την ηπειρωτική χώρα και τα 50 ευρώ για τα νησιά. Για τις μοτοσικλέτες η επιδότηση με την κάρτα καυσίμου θα είναι 30 και 35 ευρώ, αντιστοίχως.
Το μέτρο επιδότησης καυσίμου θα ισχύσει για τρεις μήνες και για τα πρώτα 60 λίτρα καυσίμου (180 λίτρα για το τρίμηνο). Ειδικά για τον Απρίλιο θα υπάρξει και μια έξτρα επιδότηση -δηλαδή μείωση- 15 λεπτών του ευρώ στην αντλία, που αφορά μόνο το πετρέλαιο κίνησης (diesel).
H επιδότηση θα δίνεται με μια προπληρωμένη ψηφιακή κάρτα καυσίμων, στα πρότυπα του freedom pass.
Για να εγκριθεί η επιδότηση καυσίμου, ο ενδιαφερόμενος θα δηλώνει σε σχετική πλατφόρμα στο gov.gr το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακρoχρόνιας μίσθωσης (leasing).
H κάρτα καυσίμου θα μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης, ενώ για τους πολίτες μας που δεν έχουν δυνατότητα χρήσης smartphone, το ποσό θα κατατεθεί σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.
Σε δηλώσεις του, ο ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι θα ανοίξει «μία πλατφόρμα στο gov.gr στην οποία ο πολίτης θα πρέπει πολύ απλά και εύχρηστα να δηλώσει τον αριθμό του αυτοκινήτου για τον οποίο θα ήθελε να πάρει την επιδότηση καυσίμων». Ο κ. Αναγνωστόπουλος επανέλαβε σε εκίνο το σημείο ότι κάθε πολίτης θα δηλώνει ένα αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τον ίδιο, η πλατφόρμα αναμένεται στις αρχές Απριλίου.
Δίνοντας περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία εξήγησε επίσης ότι ο πολίτης θα μπορεί ή να επιλέξει τον τρόπο της άυλης ψηφιακής κάρτας που είναι όπως το voucher για όποιον είναι τεχνολογικά περισσότερο εξελιγμένος. Σε αυτή την περίπτωση, θα πηγαίνει στο βενζινάδικο και θα πληρώνει με αυτή την άυλη χρεωστική κάρτα.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 3 εκατ. φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν έστω ένα αυτοκίνητο και δηλώνεται οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ. Όπως ανέφεραν, προκειμένου να καταλήξουν στη μορφή της κάρτας καυσίμου και, κυρίως, στο ύψος της επιδότησης, ελήφθη υπόψιν ότι η μέση κατανάλωση πανελλαδικά ανά φορολογούμενο (που διαθέτει ένα αυτοκίνητο) υπολογίζεται σε περίπου 54 λίτρα το μήνα.
Κατά την παρουσίαση των νέων μέτρων στήριξης, το οικονομικό επιτελείο ανέφερε τα εξής παραδείγματα για το πραγματικό όφελος της κάρτας καυσίμου:
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.