Tο 9ο συνέδριο “Ο Ωκεανός μας”, ένα μεγάλο γεγονός για τις παγκόσμιες θαλάσσιες υποθέσεις για την ανταλλαγή γνώσεων και τη συνεργασία μεταξύ τους, θα φιλοξενήσει η Ελλάδα από τις 16 έως τις 17 Απριλίου.
Το Our Ocean 2024 θα επικεντρωθεί σε θέματα όπως ο πράσινος μετασχηματισμός των ωκεανών, το οικολογικό περιβάλλον και η βιώσιμη ανάπτυξη.
Με αφορμή το γεγονός αυτό ο Κινέζος πρέσβης στην Ελλάδα Xiao Junzheng αναφέρθηκε στις σχέσεις Ελλάδας- Κίνας οι οποίες ξεκίνησαν από τη θάλασσα και πλέον κινούνται πέραν αυτής.
“Η κινεζική κυβέρνηση εκτιμά ιδιαίτερα την Ελλάδα ως χώρα υποδοχής αυτού του συνεδρίου και θα στείλει αντιπροσωπεία για να συμμετάσχει στο Our Ocean 2024 με επικεφαλής τον Sun Shuxian, αναπληρωτή υπουργό του Υπουργείου Φυσικών Πόρων και διευθυντή της Κρατικής Διοίκησης Ωκεανών. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, η Κίνα θα διοργανώσει επίσης μια παράλληλη εκδήλωση με θέμα “Καλλιέργεια Γαλάζιων Πολιτών, προώθηση Γαλάζιων Συμπράξεων και ανάληψη δράσης για έναν Υγιή Ωκεανό” ήταν τα πρώτα του λόγια.
Όπως επεσήμανε “η Κίνα και η Ελλάδα είναι αρχαία ναυτικά έθνη που γειτνιάζουν με τη θάλασσα, και τα δύο με μακρά ιστορία του θαλάσσιου πολιτισμού. Η Κίνα είναι μια σημαντική ναυπηγική χώρα και χώρα εισαγωγής και εξαγωγής φορτίων, ενώ η Ελλάδα είναι η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο. Οι δύο χώρες μας έχουν υψηλό βαθμό συμπληρωματικότητας στις θαλάσσιες μεταφορές, τη ναυπηγική βιομηχανία, τις λιμενικές εργασίες και άλλους τομείς, καθιστώντας τη θαλάσσια συνεργασία σημαντικό δεσμό για τη σύσφιξη των σχέσεων Κίνας-Ελλάδας”.
$70 δισ. οι επενδύσεις των Ελλήνων
Οι ανταλλαγές και η συνεργασία στον τομέα της ναυτιλίας μεταξύ της Κίνας και της Ελλάδας βαθαίνουν. Ο πρέσβης ανέφερε:
“Από το 2000, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει ή παραγγείλει περισσότερα από 1.500 πλοία από κινεζικές ναυπηγικές εταιρείες, συνολικής αξίας άνω των 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μόνο πέρυσι, οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 162 νέα πλοία από την Κίνα, που αντιστοιχούν περίπου στο 61% των συνολικών τους παραγγελιών νέων πλοίων για το έτος.
Παράλληλα, πάνω από το 50% της ενέργειας και του πετρελαίου που εισάγει η Κίνα μεταφέρεται από ελληνικούς στόλους.
Ήδη από το 1986, η China Classification Society (CCS) ξεκίνησε εργασίες επιθεώρησης και πιστοποίησης πλοίων στην Ελλάδα. Το 1999, η CCS δημιούργησε γραφείο στην Αθήνα και συμμετείχε για πρώτη φορά στην Ελληνική Διεθνή Ναυτιλιακή Έκθεση, αποτελώντας σταδιακά ένα παράθυρο για τους Έλληνες πλοιοκτήτες για να κατανοήσουν την Κίνα και τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας. Κατά την ίδια περίοδο, αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες άνοιξαν γραφεία στη Σαγκάη, το Χονγκ Κονγκ και σε άλλα μέρη της Κίνας, και οι ανταλλαγές και η συνεργασία στη ναυτιλιακή βιομηχανία μεταξύ των δύο χωρών μας έγιναν όλο και πιο συχνές. Τον περασμένο Απρίλιο, ελληνικοί οργανισμοί, όπως η Ελληνική Ένωση Χρηματοδότησης Εφοπλιστών, δημιούργησαν γραφεία στη Σαγκάη και σε άλλα μέρη”.
Τόνισε ότι τα θεμέλια της ναυτιλιακής συνεργασίας Κίνας-Ελλάδας είναι στέρεα.
“Ήδη από το 1973, οι δύο χώρες μας υπέγραψαν τη Ναυτιλιακή Συμφωνία Κίνας-Ελλάδας. Το 2014, υπογράψαμε Μνημόνιο Κατανόησης για τη θαλάσσια συνεργασία. Το 2015, πραγματοποιήσαμε από κοινού μια σειρά δραστηριοτήτων για το Έτος Ναυτιλιακής Συνεργασίας Κίνας-Ελλάδας. Το πρώτο και το δεύτερο Φόρουμ Ναυτιλιακής Συνεργασίας Κίνας-Ελλάδας πραγματοποιήθηκαν αντίστοιχα στην Αθήνα και στο Πεκίνο το 2014 και το 2016 . Τόσο η Κίνα όσο και η Ελλάδα έχουν υπογράψει τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) και έχουν εκλεγεί πολλές φορές ως μέλη της κατηγορίας Α του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Επικοινωνούμε και συνεργαζόμαστε εδώ και καιρό για τη διαμόρφωση και εφαρμογή των κανόνων και μηχανισμών διακυβέρνησης της θάλασσας στο πλαίσιο διεθνών οργανισμών όπως τα Ηνωμένα Έθνη”.
Ο πρέσβης έκανε ειδική αναφορά στο λιμάνι του Πειραιά:
“Από την άποψη της ρεαλιστικής συνεργασίας, ο ΟΛΠ ξεχωρίζει ως κορυφαίο σημείο της διμερούς ναυτιλιακής συνεργασίας. Έχει γίνει το εμβληματικό έργο της συνεργασίας Κίνας-Ελλάδας για την από κοινού οικοδόμηση της BRI. Ταυτόχρονα, αποτελεί ένα επιτυχημένο παράδειγμα αμοιβαίας συμπληρωματικότητας, ισχυρής συνεργασίας και αμοιβαίου οφέλους, με τα επιτεύγματα αυτής της συνεργασίας να ωφελούν όλο και περισσότερο τους πολίτες και των δύο χωρών.
Από τότε που ανέλαβε τη λειτουργία του ΟΛΠ, η COSCO έχει επιτύχει εξαιρετικές οικονομικές επιδόσεις, καθιστώντας τον το κορυφαίο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο λιμάνι πορθμείων στην Ευρώπη.
1) Το 2023, ο ΟΛΠ διακίνησε συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ύψους 5,1 εκατομμυρίων TEUs, με διακίνηση ρολ-ον/ρολ-οφ (Ro-Ro) 320.000 οχημάτων.
2) Το λιμάνι έχει φιλοξενήσει 7.610 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και εξυπηρέτησε 1,48 εκατομμύρια επιβάτες. Έχει εξυπηρετήσει συνολικά 16,15 εκατομμύρια επιβάτες και έχει μεταφέρει 2,88 εκατομμύρια οχήματα.
3) Με τη συνεχή επέκταση και ενίσχυση των δραστηριοτήτων σε διάφορους τομείς, τα έσοδα και τα συνολικά κέρδη της εταιρείας σημείωσαν επίσης εξαιρετικά αποτελέσματα, σημειώνοντας ιστορικά ρεκόρ συνολικών κερδών για τρία συνεχόμενα έτη.
4) Ταυτόχρονα, η COSCO κατέβαλε σωρευτικά πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ στο ελληνικό δημόσιο για τέλη παραχώρησης και φόρους, αύξησε τα μερίσματα των εισηγμένων εταιρειών κατά 12 φορές, δημιούργησε άμεσα 4.300 θέσεις εργασίας, δημιούργησε έμμεσα 12.000 θέσεις εργασίας για την Ελλάδα και ενίσχυσε το ελληνικό ΑΕΠ κατά 1,56 ποσοστιαίες μονάδες. Με τις κοινές προσπάθειες και των δύο πλευρών, ο ΟΛΠ ενίσχυσε σημαντικά το καθεστώς της Ελλάδας ως πύλης που συνδέει τη στεριά και τη θάλασσα και επικοινωνεί μεταξύ Ευρώπης και Ασίας”.
Μιλώντας για τις προοπτικές της ναυτιλιακής συνεργασίας Κίνας-Ελλάδας ο πρέσβης είπε:
“Πιστεύω ακράδαντα ότι η Κίνα και η Ελλάδα μπορούν να εμβαθύνουν περαιτέρω τη διμερή συνεργασία με δεσμό τον ωκεανό. Η Κίνα είναι πρόθυμη να ενισχύσει τη στρατηγική ευθυγράμμιση με την Ελλάδα, εστιάζοντας στην ανάπτυξη της θαλάσσιας οικονομίας, στην ενίσχυση του επιπέδου της θαλάσσιας τεχνολογικής καινοτομίας, στη βελτίωση της παγκόσμιας θαλάσσιας διακυβέρνησης και στην προστασία του θαλάσσιου οικολογικού περιβάλλοντος.
Η Κίνα είναι πρόθυμη να ενισχύσει τις συζητήσεις με την Ελλάδα σχετικά με τη συνεργασία στον τομέα της θαλάσσιας τεχνολογίας, της πράσινης ναυτιλίας, της πρόληψης και του μετριασμού των καταστροφών κ.λπ.
Επιπλέον, θα ενσωματώσουμε καλύτερα τον ΟΛΠ με το σιδηροδρομικό δίκτυο Ουγγαρίας-Σερβίας και θα διερευνήσουμε τη δημιουργία μιας ζώνης οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας που θα βασίζεται στον ΟΛΠ για να τον εξελίξουμε σε περιφερειακό κόμβο logistics.
Θα ενισχύσουμε επίσης τον ρόλο των διεθνών ναυτιλιακών εκθέσεων και των ομαδικών επισκέψεων για την προώθηση της συνεργασίας στον τομέα της ναυτιλίας μεταξύ της Κίνας και της Ελλάδας και θα επεκταθούμε σταδιακά σε ολόκληρη την αλυσίδα της βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής, του σχεδιασμού, της εμπορίας, της μεταφοράς, της αποθήκευσης logistics, της χρηματοδότησης, της ασφάλισης κ.λπ”.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.